Чи потрібно подавати підприємству звітність, якщо у звітному періоді не було жодної діяльності найманих працівників?
Організація бухобліку належать до компетенції власника (власників) підприємства або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства й установчих документів.
Відповідальність за організацію бухобліку, оформлення первинних документів, збереження оброблених документів, регістрів і звітності несе власник або уповноважений орган, який керує підприємством згідно із законодавством та установчими документами.
Підприємство на власний розсуд обирає форму ведення бухобліку та складання звітності. Зокрема її може виконувати безпосередньо власник або керівник підприємства.
Податкову декларацію підписує керівник платника податків або уповноважена особа, а також особа, відповідальна за ведення бухобліку і подання податкової звітності до органу контролю. Якщо керівник платника податків самотужки веде бухоблік і подає податкову декларацію, він її і підписує.
Тож підприємство має вести податкову, бухгалтерську, звітність з ЄЄВ, фінзвітність та подавати податкову звітність навіть за умови припинення трудових взаємовідносин із директором підприємства й відсутності на підприємстві штатних працівників.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухобліку і недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали й підписали ці документи.
Разом із цим юридичні особи, які не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, не подають Звіту з ЄСВ за найманих працівників до органів контролю.
Лист ДФС від 01.06.2017 № 435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК
Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 18.04.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році