Організація бухобліку належать до компетенції власника (власників) підприємства або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства й установчих документів.
Відповідальність за організацію бухобліку, оформлення первинних документів, збереження оброблених документів, регістрів і звітності несе власник або уповноважений орган, який керує підприємством згідно із законодавством та установчими документами.
Підприємство на власний розсуд обирає форму ведення бухобліку та складання звітності. Зокрема її може виконувати безпосередньо власник або керівник підприємства.
Податкову декларацію підписує керівник платника податків або уповноважена особа, а також особа, відповідальна за ведення бухобліку і подання податкової звітності до органу контролю. Якщо керівник платника податків самотужки веде бухоблік і подає податкову декларацію, він її і підписує.
Тож підприємство має вести податкову, бухгалтерську, звітність з ЄЄВ, фінзвітність та подавати податкову звітність навіть за умови припинення трудових взаємовідносин із директором підприємства й відсутності на підприємстві штатних працівників.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухобліку і недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали й підписали ці документи.
Разом із цим юридичні особи, які не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, не подають Звіту з ЄСВ за найманих працівників до органів контролю.
Лист ДФС від 01.06.2017 № 435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК