Велике оновлення Prozorro: 19 квітня запрацює нове законодавство про публічні закупівлі

Вже 19 квітня набуває чинності нова редакція Закону «Про публічні закупівлі». Що ж зміниться?

Велике оновлення Prozorro: 19 квітня запрацює нове законодавство про публічні закупівлі

1. Поріг для обов’язкового проведення закупівель через Prozorro знизиться з 200 до 50 тисяч гривень.

Тож відтепер понад 250 тисяч закупівель на рік стануть відкритими для учасників та будуть мати елемент аукціону — до сьогодні на допорогові суми замовники могли підписувати контракт з постачальником напряму.

2. Посилиться відповідальність за грубі порушення тендерного законодавства.

Наприклад, якщо замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію, і це підтвердить Держаудитслужба — його очікує штраф від 25 до 51 тисячі гривень. Якщо ж державна структура уклала договір без використання передбачених законом тендерних процедур, то штрафувати будуть її директора — на суму від 34 до 85 тисяч гривень. У той же час за несуттєві процедурні порушення розмір покарання для замовників зменшується — з 11700 до 1700 грн.

3. Бізнес, який переміг у тендері, тепер зможе виправити несуттєві помилки у тендерній пропозиції.

На це в учасника буде 24 години. Відтак підприємці зможуть не втрачати тендер через випадково допущені неточності, а державні структури — зберегти найбільш вигідну пропозицію і не переплачувати.

4. Вдосконалиться механізм оскарження тендерних процедур в Антимонопольному комітеті України.

У підприємців тепер більше стимулів захищати свої права — зокрема плата за скаргу буде повертатися бізнесу в повному обсязі, якщо її задовольнить АМКУ. Водночас в інтересах замовників будуть працювати додаткові запобіжники від тендерного тролінгу: до розгляду будуть прийматися лише оплачені скарги, а відкликати їх буде неможливо. Крім того, вартість за подачу скарги зміниться з фіксованої (5 тисяч грн для товарів і послуг, 15 — для робіт) на гнучку, що буде залежати від очікуваної вартості закупівлі. Нові тарифи за подачу скаргу будуть встановлені окремою постановою Кабінету міністрів.

5. Замовники зможуть захищатися від цінового демпінгу.

Завдяки механізму «аномальна низька ціна» електронна система буде підсвічувати пропозиції учасників, що будуть на 30-40% нижчими за найближчі пропозиції конкурентів. У такому випадку замовник може попросити учасника обґрунтувати таку ціну, а в разі відсутності пояснень — відхилити пропозицію.

6. Працює швидка та зручна альтернатива для невеликих допорогових закупівель — ProzorroMarket.

Це онлайн-магазин, у каталогах якого — найбільш поширені товари для державних замовників: пальне, канцелярія, техніка, медвироби, продукти тощо. Для замовників це можливість в кілька кліків та без тендерних процедур купити необхідний товар. Натомість постачальникам достатньо один раз пройти кваліфікацію, і далі лише отримувати замовлення. Зараз замовники можуть використовувати ProzorroMarket для закупівель до 50 тисяч гривень, а після виходу відповідної постанови Кабміну — до 200 тисяч гривень.

7. Розпочнеться поступова, але тектонічна трансформація організації самого процесу закупівель — від тендерних комітетів до уповноважених осіб.

Так на зміну колективному прийняттю рішень прийде персональне, а проведення закупівель з додаткового навантаження стане оплачуваною роботою.

За інформацією Мінекономіки


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Норми тривалості робочого часу 2025

У статті знайдете календар робочого часу 2025 для 5-денки та 6-денки та іншу доречну інформацію для планування часу, наприклад, про облік робочого час в реаліях воєнного часу
4190

Генератор на підприємстві: облік

У багатьох населених пунктах України знову є проблеми з електрикою через атаки рф. Щоб організувати безперебійну роботу, підприємства використовують дизель-генератори. Покажемо на прикладах, як облікувати генератори, та пояснимо, чи сплачувати екологічний податок за спалювання в генераторі дизельного палива
7330

Фізична особа-підприємець: хто такий ФОП

Якщо у вас є ідея щодо створення своєї власної справи — візьміться за неї сьогодні й будете мати результат уже завтра. Ідея — це, звичайно, головне, але ще треба зробити перші кроки та оформити ФОП. У консультації розповімо все про ФОП
60651

Зразкова добірка: Документи для призначення та виплати лікарняних і декретних

Зразки наказів, повідомлень і протоколу допоможуть задокументувати: призначення уповноважених із питань оплати непрацездатності, засідання уповноважених, виплату лікарняних і декретних, відмову у виплаті, комунікації з працівниками й ПФУ
90

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді