На єдиний податок у 2% може перейти будь-яка компанія: Рада ухвалила закон

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Верховна Рада 1 квітня прийняла закон щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану.

На єдиний податок у 2% може перейти будь-яка компанія: Рада ухвалила закон

Законопроєкт № 7234 передбачає:

1) для платників єдиного податку третьої групи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування за ставкою 2%:

  • не застосовувати обмеження щодо обсягу доходу як умови перебування на цій групі єдиного податку;
  • можливість перебувати на цій системі оподаткування суб’єктів господарювання, які ведуть діяльність з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, з видобування підземних і поверхневих вод і надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення;
  • врегулювання наслідків із оподаткування податком на прибуток підприємств при переході платників податків із загальної системи оподаткування на спрощену із застосуванням ставки 2% і навпаки;

2) наділити податкові органи повноваженнями контролювати ціноутворення на період воєнного, надзвичайного стану в межах проведення фактичних перевірок платників податків;

3) включати до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або вжиття заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримування збройної агресії російської федерації всіх волонтерів, які ведуть таку діяльність на території України, а не лише на територій Донецької та Луганської областей;

4) не включати до річного оподаткованого доходу фізосіб надання благодійної допомоги фізичним особам, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах;

5) ввести на період воєнного, надзвичайного стану касового методу визначення виникнення податкових зобов’язань з акцизного податку на операції з реалізації електричної енергії для виробників електричної енергії;

6) визначити правові наслідки для платників податків і органів контролю, якщо вони не мають можливості пред’явити первинні документи через їх втрату, вивезти з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та перебувають на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації;

7) звільнити від оподаткування митними платежами на період проведення заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримування збройної агресії російської федерації операції з ввезення на митну територію України окремих товарів, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору:

  • правоохоронні органи;
  • Міноборони;
  • ЗСУ;
  • інші військові формування, добровольчі формування територіальних громад, утворені відповідно до законів України;
  • інших суб’єктів, що ведуть боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі та стримування збройної агресії російської федерації;

8) встановити для платників податку, що є виробниками електричної енергії, на яких покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», касовий метод визначення виникнення податкових зобов’язань з акцизного податку на операції з реалізації електричної енергії.

За інформацією ВРУ


Шановні бухгалтери, редакція «Головбух» працює для вас і у воєнний час. Відновили випуск електронних продуктів. Наша з вами головна мета — підтримати український бізнес у цей важкий час і зробити все від нас залежне задля спільної Перемоги. Передплачуйте ваші електронні журнали з вагомою знижкою у розмірі 50% на 6 місяців: Головбух, Головбух Агро, Головбух Медицина, а також експертно-правову систему "Експертус Головбух". Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі питання і під час воєнного стану, і після нашої Перемоги.

Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Будьмо на зв’язку щодня!

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Платник єдиного податку група 2: умови перебування

Для ФОП група 2 досить вигідна через фіксовану величину податку, яка не залежить від обсягу доходу. Єдиний податок група 2 — які умови перебування на ній, що дозволено і заборонено, та новий ліміт групи — у консультації
462538

Спрощена система оподаткування: переваги та недоліки

Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування — це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
128951

Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування: зразок заповнення

Якими можуть бути причини відмови від спрощеної системи оподаткування, у які терміни таку відмову можна зробити, якою є форма заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та як її заповнити – у консультації
20327

Єдиний податок: ставки, групи, ліміти, звітність і сплата для ФОП

Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2026–2027 роках, про єдиний податок в умовах воєнного стану, хто може перебувати на кожній з цих груп та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
327616

Штраф за несвоєчасну сплату єдиного податку

Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді
108214

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді