В Україні запускають інформаційну систему управління відходами

5 грудня Уряд схвалив порядок адміністрування сервісу «Інформаційна система управління відходами». Його бета-версію, розроблену Міндовкіллям, вже встиг потестити бізнес

В Україні стартує реформа управління відходами

Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води

Коротко, для чого потрібна система управління відходами:

  • для прослідковування життєвого циклу кожної тонни відходів в країні. І утворювач відходів, і перевізник, і утилізатор вестимуть облік у системі: скільки відходів кому і куди передали, хто прийняв, що зробили з ними далі;
  • для виводення з тіні руху відходів. Унеможлюють ситуації, коли із сміттєвого контейнера за документами відходи поїхали на полігон, а фактично потрапили у лісосмугу;
  • для впровадження європейських підходів. При розробці системи вивчали досвід Болгарії, Фінляндії, Австрії, Франції. У цих країнах системи працюють у напівавтоматичному режимі: підприємці завантажуються PDF-файли, а посадовці обробляють їх у ручному режимі. В Україні всі процеси автоматизують.

Інформаційна система міститиме такі підмодулі, як:

  • облік та звітність. При цьому, бізнесу не треба створювати жодних додаткових документів. Система генеруватиме всю звітність самостійно, а ще нагадуватиме, який дозвіл настав час отримати, коли підписати звіти;
  • надання адміністративних послуг — peopleless та paperless. 80% рішень прийматимуть без чиновника;
  • реєстри, які формуватимуть автоматично та будуть у вільному доступі. Відкриті дані забезпечать повну поінформованість громадян, а також стануть в нагоді інвесторам, які розглядають можливості працювати в секторі.

За інформацією КМУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15265

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8217

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65779

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
73

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді