З метою створення сприятливих умов для суб’єктів господарювання постійно проводяться сеанси телефонного зв’язку «Гаряча лінія», під час яких платники мають змогу звертатися з різноманітними запитаннями щодо останніх змін у податковому та митному законодавстві.
Так, 27 лютого 2014 року проходив сеанс телефонного зв’язку із заступником начальника Олексієм Купцовим з наступних тем: «Подача звітності в електронному вигляді. Отримання послуг електронно-цифрового підпису. Основні аспекти оподаткування акцизним податком».
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Наводимо питання, які надійшли від платників податків під час проведення сеансу телефонного зв’язку «Гаряча лінія».
Яким чином здійснюється реєстрація суб’єкта господарювання платником акцизного податку?
Розділом VI Податкового кодексу України передбачений перелік осіб, які є платниками акцизного податку.
Реєстрація у контролюючих органах як платника податку суб'єкта господарювання, що здійснює діяльність з виробництва підакцизних товарів (продукції) та/або імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей щодо видачі такому суб'єкту відповідної ліцензії.
Органи ліцензування, уповноважені видавати ліцензії на зазначені види діяльності, зобов'язані надати контролюючому органу за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб — підприємців інформацію про видані, переоформлені, призупинені або анульовані ліцензії у п'ятиденний строк із дня здійснення таких дій.
Інші платники підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб — підприємців не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, у якому розпочато господарську діяльність.
З якої дати набирають чинності підвищенні ставки акцизного податку на алкогольні напої?
Нормами прикінцевих положень Податкового кодексу України встановлено, що зміни до підпункту 215.3.1 Податкового кодексу України щодо збільшення ставки на спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду, який набирає чинності з 1 числа третього місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків», тобто з 1 березня 2014 року.
Які послуги надає Акредитований центр сертифікації ключів?
Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту надає наступні послуги електронного цифрового підпису:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів електронного цифрового підпису;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявника (сертифікація відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів);
- надання послуг фіксування часу;
- консультативні послуги за зверненнями підписувачів.
Чи існують критерії оформлення довіреності, яку необхідно надати у разі відсутності особи, яка оформляє посилені сертифікати електронного цифрового підпису?
Відповідно до норм Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів передбачено, що заявник може бути представлений довіреною особою, якщо немає можливості його особистої присутності в відділенні Акредитованого центру сертифікації ключів. У цьому випадку заявник надає довіреність на подання документів для реєстрації. Довіреність засвідчується:
- для юридичних осіб — підписом керівника з прикладенням печатки організації;
- для фізичних осіб — підприємців — підписом підприємця з прикладенням його печатки або у разі відсутності печатки — нотаріально;
- для фізичних осіб — нотаріально.
Нотаріально засвідчена довіреність має містити інформацію про надання повноважень довіреній особі від імені довірителя здійснити процедуру реєстрації заявника у реєстрі підписувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту та генерації ключів підписувача з наданням права підпису на всіх необхідних реєстраційних документах у якості заявника.
Як дізнатися, що податкова звітність в електронному вигляді була отримана податковою інспекцією?
Відповідно до «Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку», затвердженої наказом ДПС України від 10.04.2008 № 233 перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному виді до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається контролюючим органом на електронну адресу платника податків, з якою було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних є друга квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі, у якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі Міндоходів.