Чи достатньо готельного рахунку (без касових чеків) для обгрунтованого відшкодування витрат на проживання при закордонному відрядженні? Адже витрати на проживання в готелі потрібно підтверджувати двома документами — рахунком готелю і чеком РРО. Як бути, якщо готель за кордоном не надає фіскального чека? Чи можна відшкодувати ці витрати?
Так, можна.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Для відшкодування витрат на проживання, понесених у закордонному відрядженні, достатньо мати готельний рахунок.
У підпункті 140.1.7 Податкового кодексу України зазначено, що до податкових витрат підприємства включаються витрати на відрядження фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з таким підприємством, в межах фактичних витрат. Зокрема — на проживання, за наявності підтвердних документів.
При цьому, у пункті 15 розділу І Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.1998 № 59, зазначено, що підтвердними документами, що засвідчують вартість понесених у зв’язку з відрядженням витрат, є розрахункові документи відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Податкового кодексу України.
У разі відрядження за кордон підтвердні документи, що засвідчують вартість понесених у зв’язку з таким відрядженням витрат, оформлюються згідно із законодавством відповідної держави.
Отже, оскільки закордонні суб’єкти господарювання мають заповнювати первинні документи відповідно до вимог законодавства своєї країни, то на них не розповсюджуються вимоги щодо видачі касового чеку при здійсненні розрахункової операції.
Єдиною вимогою Податкового кодексу щодо підтвердних документів у разі закордонного відрядження є переклад таких документів на українську мову за запитом податкового органу.
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»