Подання ПФУ відомостей про трудові відносини з працівником: топ-5 актуальних запитань

Фахівці ПФУ надали відповіді на актуальні запитання роботодавців, пов’язані з набранням чинності (08.06.2024) постановою КМУ «Деякі питання бронювання призовників під час воєнного стану» від 05.06.2024 № 650

Подання ПФУ відомостей про трудові відносини з працівником: топ-5 актуальних запитань

Чи всім страхувальникам потрібно відповідно до постанови КМУ «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» від 05.06.2024 № 650 (далі постанова № 650) подавати відомості про працівників?

Відомості мають подавати органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

ПФУ не має повноважень визначати перелік страхувальників, які відповідають зазначеним умовам.

Чи потрібно видаляти подані дані, якщо страхувальник не підпадає під умови, визначені постановою № 650?

Дані видаляти не потрібно. Відомості про працівників, які надійшли через вебпортал електронних послуг ПФУ, завантажуються до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та зберігаються в ньому. Такі відомості буде враховано при формуванні електронної трудової книжки працівника.

Куди і як звертатися в разі виникнення питань щодо подання відомостей через вебпортал електронних послуг ПФУ?

До територіальних органів ПФУ за місцем перебування на обліку страхувальника:

  • через сервісні центри ПФУ, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
  • засобами поштового / електронного зв’язку — на адресу органу Фонду;
  • онлайн — через вебпортал електронних послуг ПФУ або мобільний застосунок «Пенсійний фонд».

Як швидко оновляться дані, подані страхувальником / застрахованою особою, у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування?

У разі подання відповідно до постанови № 650 відомостей через вебпортал електронних послуг ПФУ, дані в реєстрі застрахованих осіб оновлять впродовж доби.

У разі подання уточнюючих звітних відомостей оновлення даних реєстру застрахованих осіб буде здійснено впродовж доби після успішного опрацювання звітних відомостей.

У разі подання працівником особисто анкети для зміни даних у реєстрі застрахованих осіб оновлення даних реєстру буде здійснено впродовж п’яти робочих днів.

Чи потрібно подавати скановані копії трудової книжки та інших документів про набутий трудовий стаж?

Так, якщо відповідні записи в трудовій книжці та/або документи містять дані про роботу і про призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення за періоди до 10.06.2021 (набрання чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX).

Або якщо в трудовій книжці є записи після 10.06.2021 щодо призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення.

Відомості про трудову діяльність у вигляді сканованих копій трудової книжки та індивідуальних документів про стаж працівника подаються страхувальником за працівників або самим працівником до територіального органу ПФУ особисто або через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Для цього на вебпорталі електронних послуг ПФУ передбачили блок «Комунікації з ПФУ / Відомості про трудову діяльність (трудова книжка)».

За інформацією ПФУ


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Семінари для бухгалтерів у 2024 році

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
19537

Як табелювати та оплачувати додаткову годину при переході на зимовий час

Цьогоріч, 27 жовтня, ми ще раз матимемо клопіт із переведенням годинника. Тож зберімося і ще раз, востаннє, розв’яжімо задачу: як облікувати й оплатити робочий час працівників, яким «пощастило» працювати у скорочену або подовжену ніч
3677

Штатний розпис: як скласти і затвердити

Штатний розпис — обов’язковий локальний акт. Скласти штатний розпис скеровує стаття 64 Господарського кодексу. В консультації розповімо чи потрібен штатний розпис, як його сформувати та затвердити
31790

Видаткова накладна 2024/2025

Видатковою накладною користуються найчастіше. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають будь-які матеріальні цінності без чого неможлива жодна господарська діяльність. З цим документом мають справу також і звичайні покупці
203179

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді