Подання ПФУ відомостей про трудові відносини з працівником: топ-5 актуальних запитань

Фахівці ПФУ надали відповіді на актуальні запитання роботодавців, пов’язані з набранням чинності (08.06.2024) постановою КМУ «Деякі питання бронювання призовників під час воєнного стану» від 05.06.2024 № 650

Подання ПФУ відомостей про трудові відносини з працівником: топ-5 актуальних запитань

Чи всім страхувальникам потрібно відповідно до постанови КМУ «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» від 05.06.2024 № 650 (далі постанова № 650) подавати відомості про працівників?

Відомості мають подавати органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

ПФУ не має повноважень визначати перелік страхувальників, які відповідають зазначеним умовам.

Чи потрібно видаляти подані дані, якщо страхувальник не підпадає під умови, визначені постановою № 650?

Дані видаляти не потрібно. Відомості про працівників, які надійшли через вебпортал електронних послуг ПФУ, завантажуються до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та зберігаються в ньому. Такі відомості буде враховано при формуванні електронної трудової книжки працівника.

Куди і як звертатися в разі виникнення питань щодо подання відомостей через вебпортал електронних послуг ПФУ?

До територіальних органів ПФУ за місцем перебування на обліку страхувальника:

  • через сервісні центри ПФУ, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
  • засобами поштового / електронного зв’язку — на адресу органу Фонду;
  • онлайн — через вебпортал електронних послуг ПФУ або мобільний застосунок «Пенсійний фонд».

Як швидко оновляться дані, подані страхувальником / застрахованою особою, у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування?

У разі подання відповідно до постанови № 650 відомостей через вебпортал електронних послуг ПФУ, дані в реєстрі застрахованих осіб оновлять впродовж доби.

У разі подання уточнюючих звітних відомостей оновлення даних реєстру застрахованих осіб буде здійснено впродовж доби після успішного опрацювання звітних відомостей.

У разі подання працівником особисто анкети для зміни даних у реєстрі застрахованих осіб оновлення даних реєстру буде здійснено впродовж п’яти робочих днів.

Чи потрібно подавати скановані копії трудової книжки та інших документів про набутий трудовий стаж?

Так, якщо відповідні записи в трудовій книжці та/або документи містять дані про роботу і про призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення за періоди до 10.06.2021 (набрання чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX).

Або якщо в трудовій книжці є записи після 10.06.2021 щодо призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення.

Відомості про трудову діяльність у вигляді сканованих копій трудової книжки та індивідуальних документів про стаж працівника подаються страхувальником за працівників або самим працівником до територіального органу ПФУ особисто або через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Для цього на вебпорталі електронних послуг ПФУ передбачили блок «Комунікації з ПФУ / Відомості про трудову діяльність (трудова книжка)».

За інформацією ПФУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
641

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82330

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
87967

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3129

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90649

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді