Нагадуємо, у грудні Наглядова рада Укрзалізниці затвердила індексацію залізничних тарифів на вантажні перевезення на 37%. Востаннє перед цим Укрзалізниця підвищувала тарифи на вантажні перевезення у червні 2022 року. Внаслідок цього вартість транспортування вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, металу — на 70%, зернових — на 65%.
Компанії-члени Комітету з логістики Асоціації занепокоєні наслідками підвищення тарифів для бізнесу. Висока вартість логістики залишається одним зі стримуючих факторів для експорту.
Вкупі зі складною ситуацією в енергетиці, дефіцитом персоналу, зростання вартості логістики значно збільшує витрати українського бізнесу та погіршує конкурентоспроможність українських товарів на міжнародних ринках.
ЄБА звернулась до Прем’єр-міністра України із закликом не допустити підвищення тарифів, враховуючи ситуацію в реальному секторі та на експортних ринках. Окрім цього, Асоціація просить доручити відповідним міністерствам та Укрзалізниці вжити заходів щодо оптимізації витрат та підвищення операційної ефективності товариства. Це сприятиме:
- збереженню конкурентоспроможності українських товарів
- підвищенню привабливості залізничних перевезень
- забезпеченню стійкого розвитку як бізнесу, так і транспортної інфраструктури.
За інформацією Європейської Бізнес Асоціації