Затвердили новий порядок оскарження рішень ПФУ щодо пенсій, страхових і соціальних виплат
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Постанова ПФУ від 13.06.2025 № 21-1
Згідно з новим Порядком скаргу може подати фізична особа особисто або через її представника.
Скаргу можна подати протягом одного року з дня прийняття рішення, але не більш як через 30 календарних днів з дня ознайомлення заявника із прийнятим рішенням.
Пропущений з поважної причини строк подання скарги може бути поновлений органом, який розглядає скаргу / Пенсійним фондом України.
Скаргу до Пенсійного фонду України подають через територіальний орган Фонду, рішення якого оскаржують.
Скаргу подають протягом 30-ти календарних днів з дня ознайомлення з прийнятим рішенням, що оскаржується, в письмовій формі разом з документами, що свідчать про неправильність рішення (оригінали яких повертаються заявнику за його вимогою після перегляду справи, що розглядають за скаргою), або копіями таких документів.
Якщо до скарги не додали необхідні для її розгляду документи, ПФУ витребовує додатково документи та відомості, що перебувають у володінні органу, що призначає пенсії, рішення якого оскаржують.
Національна сертифікація бухгалтерів — 2025
У скарзі обов’язково зазначають:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування) особи;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізосіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- найменування територіального органу Фонду, який видав рішення, що оскаржують, дата і номер (за наявності);
- суть порушеного питання, прохання чи вимога;
- дату складення скарги.
Скаргу підписує заявник власноручно або з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі. Її можна:
- подати шляхом особистого звернення,
- надіслати поштовим відправленням,
- подати в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу е-послуг ПФУ.
Скаргу, що подають в електронній формі, повинна відповідати вимогам Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV.
Тримайте практичний гайд для тих, хто має справу з ЄСВ. Розповімо, коли обов’язково складати довідку-розрахунок, коли можна обійтися без неї, в яких випадках дозволено платити менше ЄСВ та як заповнити довідку правильно залежно від конкретної ситуації
Територіальний орган Фонду / ПФУ зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення протягом розумного строку, але не більше 30-ти календарних днів після надходження скарги.
Якщо протягом граничного строку вирішити зазначені у скарзі питання неможливо, територіальний орган Фонду / Пенсійний фонд України може одноразово прийняти рішення про продовження строку, але не більше ніж на п’ятнадцять календарних днів. Про таке продовження строку заявника повідомляють в письмовій формі з обґрунтуванням прийнятого рішення не пізніше ніж за три робочі дні до завершення граничного строку.
Рішення ПФУ можна оскаржити до адміністративного суду.
Постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування. Водночас визнають такою, що втратила чинність, постанову ПФУ «Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення органів Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення» від 12.10.2007 № 18-6.