Затвердили новий порядок оскарження рішень ПФУ щодо пенсій, страхових і соціальних виплат

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Пенсійний фонд України постановою від 13.06.2025 № 21-1 затвердив новий Порядок оскарження рішень, дій (бездіяльності) територіальних органів ПФУ та їх посадових осіб щодо пенсійного забезпечення, надання страхових виплат та соціальних послуг

Затвердили новий порядок оскарження рішень ПФУ щодо пенсій, страхових і соціальних виплат

Постанова ПФУ від 13.06.2025 № 21-1

Згідно з новим Порядком скаргу може подати фізична особа особисто або через її представника.

Скаргу можна подати протягом одного року з дня прийняття рішення, але не більш як через 30 календарних днів з дня ознайомлення заявника із прийнятим рішенням.

Пропущений з поважної причини строк подання скарги може бути поновлений органом, який розглядає скаргу / Пенсійним фондом України.

Скаргу до Пенсійного фонду України подають через територіальний орган Фонду, рішення якого оскаржують.

Скаргу подають протягом 30-ти календарних днів з дня ознайомлення з прийнятим рішенням, що оскаржується, в письмовій формі разом з документами, що свідчать про неправильність рішення (оригінали яких повертаються заявнику за його вимогою після перегляду справи, що розглядають за скаргою), або копіями таких документів.

Якщо до скарги не додали необхідні для її розгляду документи, ПФУ витребовує додатково документи та відомості, що перебувають у володінні органу, що призначає пенсії, рішення якого оскаржують.

Національна сертифікація бухгалтерів — 2025

У скарзі обов’язково зазначають:

  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання (перебування) особи;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізосіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
  • найменування територіального органу Фонду, який видав рішення, що оскаржують, дата і номер (за наявності);
  • суть порушеного питання, прохання чи вимога;
  • дату складення скарги.

Скаргу підписує заявник власноручно або з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Скарга повинна бути викладена в письмовій формі. Її можна:

  • подати шляхом особистого звернення,
  • надіслати поштовим відправленням,
  • подати в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу е-послуг ПФУ.

Скаргу, що подають в електронній формі, повинна відповідати вимогам Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV.

Територіальний орган Фонду / ПФУ зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення протягом розумного строку, але не більше 30-ти календарних днів після надходження скарги.

Якщо протягом граничного строку вирішити зазначені у скарзі питання неможливо, територіальний орган Фонду / Пенсійний фонд України може одноразово прийняти рішення про продовження строку, але не більше ніж на п’ятнадцять календарних днів. Про таке продовження строку заявника повідомляють в письмовій формі з обґрунтуванням прийнятого рішення не пізніше ніж за три робочі дні до завершення граничного строку.

Рішення ПФУ можна оскаржити до адміністративного суду.

Постанова набере чинності з дня її офіційного опублікування. Водночас визнають такою, що втратила чинність, постанову ПФУ «Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення органів Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення» від 12.10.2007 № 18-6.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image86

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
133274

Собівартість продукції підприємства: приклад розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання цього огляду
116715

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі — податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання — у цьому огляді
21959

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді