ДПС змінює порядок надіслання платникам податкових повідомлень-рішень
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Мета прийняття проєкту наказу — привести Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затверджений наказом Мінфіну від 28.12.2015 № 1204 (далі — Порядок), у відповідність із діючими нормами Податкового кодексу України (ПК) та низкою інших нормативних актів.
Згідно з проєктом наказу розділ ІІ Порядку доповнюють новим пунктом 12, а саме передбачають, що, тимчасово, на період із 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом № 64/2022, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів із дня, наступного за днем отримання ППР (форми «Р» та «Д», суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов’язання, вважають скасованими, а пеню не нараховують. Нове ППР при цьому не оформлюють.
Для забезпечення застосування норм підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК платник не пізніше наступного робочого дня після кожної сплати (у разі сплати частинами) податкового зобов’язання, зазначеного у цьому пункті, надає контролюючому органу повідомлення про застосування норм підпункту 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК.
У цьому повідомленні зазначитимуть:
- найменування платника податків — юридичної особи відповідно до установчих документів / прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) платника податків — фізичної особи,
- податковий номер платника податків (ідентифікаційний код юридичної особи (резидента), відокремленого підрозділу юридичної особи (резидента і нерезидента) в ЄДР або обліковий номер, який присвоює контролюючий орган, або реєстраційний номер облікової картки платника податків — фізичної особи (для фізосіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером діючого паспорта громадянина України).
Крім того, проєктом наказу приводять Порядок та ППР форми «Д» (додатки 21, 22 до Порядку) у відповідність із вимогами підпункту 129.3.41 ПК в частині нарахування пені, передбаченої у підпункті 129.1.4 ПК.
Порядок доповнюють новим абзацом, згідно з яким у разі ліквідації контролюючого органу, який склав попереднє ППР, ППР складає контролюючий орган, який здійснює адміністрування податків, зборів, платежів платника, щодо якого виносять такі рішення.
Окрім того, виключають ППР форми «З» (додаток 8 до Порядку) через відсутність перевірок, розпочатих до 01.01.2023, за результатами яких приймають ППР форми «З» (додаток 8 до Порядку). У зв’язку з виключенням додатка 8 до Порядку змінюють нумерацію додатків 9—33 до Порядку, вони стають додатками 8—32 відповідно.
Наразі податківці проводять камеральні, фактичні та позапланові документальні перевірки. А ще чекаємо на відновлення планових перевірок. Як наслідок — платники отримують ППР із донарахованими сумами. Нагадаємо, як можна оскаржити неправомірні, з вашого погляду, донарахування
ППР також доповнюю інформацією про судові / адміністративні рішення, що вплинули на розмір донарахованих грошових зобов’язань у порядку, передбаченому у статті 60 ПК, у додатках 2, 3, 6, 7, 9—14, 19, 20, 23, 24 (з урахуванням нової нумерації).
Також змінами Порядок та форми ППР приводять у відповідність із вимогами статті 58, пунктів 11, 56 підрозділу 10 розділу ХХ ПК в частині доповнення підстав, у разі встановлення яких за результатами перевірки контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків ППР, розширення інформації, яка повинна міститись у ППР, прийнятих за результатами перевірки.
Крім того, вносять до форм ППР технічні правки щодо структури, логічного розміщення та єдиного формату викладення інформації у всіх формах ППР та доповнення матричним кодом (QR-кодом) додатків 1—3, 6, 7, 17—26, 28—30 (з урахуванням нової нумерації).