Хто може заблокувати чи скасувати КЕП
Запитання
Чи має право відповідальна особа без присутності власника хмарного КЕП скасувати його в КНЕДП ДПС та який порядок його скасування?
Відповідь
Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг у державній установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника); п. 6 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 01.08.2023 № 798.
Відповідальний підрозділ (працівник) забезпечує, зокрема:
подання кваліфікованому надавачу заяв про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів – представників держустанови в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису. Відбувається це не пізніше ніж протягом 24 годин з моменту, коли стає відомо про настання умов, передбачених статтею 25 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII.
Порядок скасування, блокування та поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів визначає регламент роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП), який видав відповідний сертифікат.
Інформування користувача про скасування здійснюються в режимі реального часу на вебсайті КНЕДП ДПС: Головна/«Пошук сертифікатів та СВС».