Як облікувати витрати на отримання сертифіката Торгово-промислової палати про форс-мажор

459
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Через обстріл згоріло приміщення складу та товари. Оплатили послуги Торгово-промислової палати (ТПП) з надання сертифіката, що засвідчує форс-мажорні обставини. На який рахунок бухобліку віднести такі витрати?

Відповідь

Втрата майна підприємства через військову агресію є надзвичайною подією. У бухобліку до 2013 року витрати від надзвичайних подій потрібно було облікувати на рахунку 99 «Надзвичайні витрати» (План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291; далі — План рахунків). Проте через зміни у міжнародних стандартах обліку національне законодавство привели у відповідність до них, прибравши згадку про надзвичайні доходи/витрати як у НП(С)БО, так і в Плані рахунків. Тож наразі такі витрати включайте до інших витрат звичайної діяльності та обліковуйте на субрахунку 977 «Інші витрати діяльності».

Отже, складіть бухгалтерську довідку з обов’язковими реквізитами первинних документів згідно зі статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV та зробіть проведення: Д-т 977 — К-т= 685 «Розрахунки з іншими кредиторами». На підставі платіжної інструкції та виписки банку проведіть оплату: Д-т 685 — К-т 311 «Поточні рахунки у національній валюті».


Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».

Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок знищення первинних документів

З консультації дізнаєтеся, який алгоритм знищення первинних бухгалтерських документів, та знайдете зразок заповнення акта на знищення первинних документів
48499

Бронювання ФОП: які перспективи

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
17080

Посадова інструкція бухгалтера 2025

Організація бухгалтерського обліку на підприємстві передбачає не тільки вирішення питань облікової політики, але, насамперед, кадрової політики. Хто буде вести облік? Однак відібрати найманих працівників замало — необхідно ще й правильно їх документально оформити. Одним із обов’язкових документів є посадова інструкція бухгалтера, посадова інструкція головного бухгалтера. Яким має бути їхній зміст, їхня обов’язковість та відповідальність — про це в консультації
71104

День бухгалтера та аудитора 2025: готуємося до професійного свята

День бухгалтера в Україні цьогоріч відзначаємо 16.07.2025, у середу. Оскільки до важливих подій варто готуватися заздалегідь, зібрали для вас шість ідей, як провести професійне свято в піднесеному настрої та з користю + подарунки бухгалтеру
32089

Гранти для розвитку бізнесу 2025

Один зі способів для бізнесу втриматися в ці непрості часи — отримати грант. Де шукати гранти, як їх отримати й оподаткувати, пояснив експерт
20262