керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ
Запитання
Через обстріл згоріло приміщення складу та товари. Оплатили послуги Торгово-промислової палати (ТПП) з надання сертифіката, що засвідчує форс-мажорні обставини. На який рахунок бухобліку віднести такі витрати?
Відповідь
Втрата майна підприємства через військову агресію є надзвичайною подією. У бухобліку до 2013 року витрати від надзвичайних подій потрібно було облікувати на рахунку 99 «Надзвичайні витрати» (План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291; далі — План рахунків). Проте через зміни у міжнародних стандартах обліку національне законодавство привели у відповідність до них, прибравши згадку про надзвичайні доходи/витрати як у НП(С)БО, так і в Плані рахунків. Тож наразі такі витрати включайте до інших витрат звичайної діяльності та обліковуйте на субрахунку 977 «Інші витрати діяльності».
Отже, складіть бухгалтерську довідку з обов’язковими реквізитами первинних документів згідно зі статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV та зробіть проведення: Д-т 977 — К-т= 685 «Розрахунки з іншими кредиторами». На підставі платіжної інструкції та виписки банку проведіть оплату: Д-т 685 — К-т 311 «Поточні рахунки у національній валюті».
Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».
Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!
В огляді розповімо про ведення управлінського обліку на підприємстві. Розкриємо також чотири міфи про управлінський облік і дізнаємося, чи необхідний він вашій компанії
Війна, на жаль, внесла зміни в наше життя. І трудове законодавство теж. З’явилася та процедура, якої раніше не було, ― призупинення трудового договору. Що це? Чим призупинення відрізняється від зупинення трудового договору та простою, як його оформити й показати у табелі та звітності ― у консультації
Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
Бізнесом володіють через корпоративні права. Контроль, дивіденди, управління — це те, що вони забезпечують. Однак від них вирішили позбутися. Як оподатковується продаж корпоративних прав? На яких рахунках відображаються корпоративні права? Особливості продажу в учасників ТОВ, повідомлення про зміни у кінцевих бенефіціарах, юридичне оформлення та інвестиційний прибуток у фізосіб. Про все це — у консультації
Порада у веденні бізнесу може йти на вагу золота. Радитися доводиться з різних питань: юридичних, податкових, бухгалтерських, маркетингових, управлінських і не тільки. Як відкрити бізнес, як оптимізувати податки, як забезпечити збут товару, як документально все оформити. Без ефективного вирішення цих питань бізнес швидко може зійти нанівець. Про консалтингові послуги в Україні розповімо у консультації