Як облікувати витрати на отримання сертифіката Торгово-промислової палати про форс-мажор

643
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Через обстріл згоріло приміщення складу та товари. Оплатили послуги Торгово-промислової палати (ТПП) з надання сертифіката, що засвідчує форс-мажорні обставини. На який рахунок бухобліку віднести такі витрати?

Відповідь

Втрата майна підприємства через військову агресію є надзвичайною подією. У бухобліку до 2013 року витрати від надзвичайних подій потрібно було облікувати на рахунку 99 «Надзвичайні витрати» (План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291; далі — План рахунків). Проте через зміни у міжнародних стандартах обліку національне законодавство привели у відповідність до них, прибравши згадку про надзвичайні доходи/витрати як у НП(С)БО, так і в Плані рахунків. Тож наразі такі витрати включайте до інших витрат звичайної діяльності та обліковуйте на субрахунку 977 «Інші витрати діяльності».

Отже, складіть бухгалтерську довідку з обов’язковими реквізитами первинних документів згідно зі статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV та зробіть проведення: Д-т 977 — К-т= 685 «Розрахунки з іншими кредиторами». На підставі платіжної інструкції та виписки банку проведіть оплату: Д-т 685 — К-т 311 «Поточні рахунки у національній валюті».


Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».

Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Господарський кодекс: скасування, вплив на бізнес і перспективи

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
2509

Штатний розпис 2025: зразок для скачування

Дізнайтеся, як скласти штатний розпис у 2025 році за новими вимогами: актуальний бланк, приклад заповнення та пояснення з підказками. Що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
82052

Відпустка без збереження зарплати: скільки можна брати та в яких випадках

Відпустка без збереження заробітної плати — законна можливість тимчасово припинити роботу без оплати. Її беруть за сімейними обставинами, під час навчання, у разі переїзду, хвороби рідних або в особливих ситуаціях, визначених законом. У 2025 році діють як загальні правила, так і спеціальні норми для воєнного стану
134

Наказ про відрядження 2025: правила оформлення та зразок

Наказ про відрядження працівника — це документ, без якого службову поїздку офіційно не визнають. Розповідаємо, що обов’язково зазначити в такому наказі, як оформити відрядження в Україні та за кордоном і де скачати актуальний зразок
133

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120282