Через обстріл згоріло приміщення складу та товари. Оплатили послуги Торгово-промислової палати (ТПП) з надання сертифіката, що засвідчує форс-мажорні обставини. На який рахунок бухобліку віднести такі витрати?
Відповідь
Втрата майна підприємства через військову агресію є надзвичайною подією. У бухобліку до 2013 року витрати від надзвичайних подій потрібно було облікувати на рахунку 99 «Надзвичайні витрати» (План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291; далі — План рахунків). Проте через зміни у міжнародних стандартах обліку національне законодавство привели у відповідність до них, прибравши згадку про надзвичайні доходи/витрати як у НП(С)БО, так і в Плані рахунків. Тож наразі такі витрати включайте до інших витрат звичайної діяльності та обліковуйте на субрахунку 977 «Інші витрати діяльності».
Отже, складіть бухгалтерську довідку з обов’язковими реквізитами первинних документів згідно зі статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV та зробіть проведення: Д-т 977 — К-т= 685 «Розрахунки з іншими кредиторами». На підставі платіжної інструкції та виписки банку проведіть оплату: Д-т 685 — К-т 311 «Поточні рахунки у національній валюті».
Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».
Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!
19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів