Як облікувати витрати на отримання сертифіката Торгово-промислової палати про форс-мажор

727
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Через обстріл згоріло приміщення складу та товари. Оплатили послуги Торгово-промислової палати (ТПП) з надання сертифіката, що засвідчує форс-мажорні обставини. На який рахунок бухобліку віднести такі витрати?

Відповідь

Втрата майна підприємства через військову агресію є надзвичайною подією. У бухобліку до 2013 року витрати від надзвичайних подій потрібно було облікувати на рахунку 99 «Надзвичайні витрати» (План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291; далі — План рахунків). Проте через зміни у міжнародних стандартах обліку національне законодавство привели у відповідність до них, прибравши згадку про надзвичайні доходи/витрати як у НП(С)БО, так і в Плані рахунків. Тож наразі такі витрати включайте до інших витрат звичайної діяльності та обліковуйте на субрахунку 977 «Інші витрати діяльності».

Отже, складіть бухгалтерську довідку з обов’язковими реквізитами первинних документів згідно зі статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV та зробіть проведення: Д-т 977 — К-т= 685 «Розрахунки з іншими кредиторами». На підставі платіжної інструкції та виписки банку проведіть оплату: Д-т 685 — К-т 311 «Поточні рахунки у національній валюті».


Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».

Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32302

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
135158

Календар бухгалтера 2025: жовтень

Актуальна осіння інформація для бухгалтера — виробничий календар на жовтень 2025 року та податковий календар на жовтень 2025 року. Розрахувати зарплату, відпускні та лікарняні, скласти табель робочого часу, вчасно подати фінансову, податкову та статистичну звітність і сплатити податки — у поміч календар для бухгалтера на жовтень 2025 року
24311

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
469707