Штрафи за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних

2003

Запитання

Який механізм накладення штрафів за несвоєчасну реєстрацію (нереєстрацію) акцизних накладних та розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН?

Відповідь

Відповідно до п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН), встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

  • 2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
  • 10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
  • 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
  • 30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
  • 40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в ЄРАН/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування (п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ).

Пунктом 120 прим. 2.3 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначено, що сума акцизного податку для цілей п. 120 прим. 2.1 та п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального.

Згідно з п.п. 20.1.4 та п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки платників податків та застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ зокрема встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, а також даних ЄРАН та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. 

Предметом камеральної перевірки зокрема, також може бути своєчасність реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у ЄРАН.

Порядок проведення камеральної перевірки визначено ст. 76 ПКУ.

За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ (п. 86.2 ст. 86 ПКУ).

Пунктом 86.8 ст. 86 ПКУ передбачено зокрема, що протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому ст. 58 ПКУ, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному п. 44.7 ст. 44 ПКУ, – протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) приймається податкове повідомлення – рішення.

Відповідно до п. 58.2 ст. 58 ПКУ податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими ПКУ, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Враховуючи викладене, нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН здійснюється контролюючими органами на підставі акту камеральної перевірки та прийнятого за його наслідками податкового повідомлення – рішення.

ЗІР 116.12

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Відображаємо в обліку штрафні санкції

За боргами слід платити, взяті зобов’язання виконувати. Штраф, пеня, неустойка — це покарання за невиконання свого обов’язку. Окрім них є й відшкодування інших втрат, яких зазнала друга сторона, наприклад, інфляції. Як же відобразити в обліку штрафи й пеню, що виникають за господарськими договорами, а також під час сплати податків і зборів — у консультації
148825

Відповідальність за порушення у сфері військового обліку: настанови експертів і судова практика

Роботодавці часто стикаються з перевірками ТЦК. Однак які порушення можуть коштувати підприємству десятки тисяч гривень? Як уникнути штрафів? У статті розбираємо, хто несе відповідальність, коли можливі перевірки без попередження та чи підсумовують штрафи за кожне порушення
6803

Штраф за несплату ЄСВ у 2025 році

Розглянемо, яка відповідальність передбачена за несплату ЄСВ чи неподання звітності, як уникнути штрафів і що робити, якщо уже отримали штраф
67803

Чи платити штраф за непрацевлаштування осіб з інвалідністю

Допоможемо з’ясувати, коли роботодавцеві доведеться сплатити штраф за порушення нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році, а коли його можна оскаржити в суді. Тим, хто вирішить оскаржувати, стане в пригоді зразок позовної заяви від юриста
38333