Виправлення помилок в Реєстрі податкових накладних

Стаття-подарунок від системи «Експертус Головбух» 

ПРОБЛЕМА

Підприємство займається оптовою торгівлею дуже дрібних товарів. Податкові накладні виписуються менеджерами та бухгалтером. У кінці місяця виникають ситуації, при яких з різних причин виникає необхідність видаляти або виписувати нові податкові накладні датою початку або середини місяця, при цьому номер податкової накладної не відповідає номеру в реєстрі. Кожен місяць номери податкових накладних не відповідають номеру реєстру. Як виписувати податкові накладні всім покупцям у кінці місяця?

РІШЕННЯ

Податкові накладні повинні виписувати відповідальні особи (їх може бути дві або три у тому випадку, якщо велика кількість накладних), які уповноважені це робити згідно з наказом директора. Але їх дії мають бути погоджені між собою і забезпечувати відповідність номерів накладної номеру в Реєстрі виданих і отриманих податкових накладних (далі — Реєстр). На кожному підприємстві це вирішується по своєму, але результат має бути один.

Передусім потрібно налагодити роботу так, щоб виписка накладних не залишалася на останні дні місяця. У тому випадку, якщо працівник бухгалтерії виписав накладну на попередню оплату, він повинен повідомити менеджера (іншій відповідальній особі) про те, що покупцеві не слід виписувати накладну, поки сума його покупки не перевищить суму авансу, і вказати суму. Тільки в такому разі вдасться досягти потрібного результату. Якщо все ж вийшов збій в нумерації, виправлення помилок у Реєстрі здійснюється методом сторно за правилами, передбаченими розділом V Порядку ведення Реєстру, затвердженого наказом Мінфіну від 22.09.2014 № 958.

При виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «-» та правильний запис із знаком «+».

Внимание

Номер наступної накладної після запису сторно в цьому випадку вже відповідає номеру Реєстру.

У тому випадку, якщо помилка виявлена вже після формування Реєстру в електронному вигляді у кінці місяця в період надання звітності, необхідно проводити його коригування.

Виправлення помилок у Реєстрі не вимагає формування уточнюючого Реєстру в електронному вигляді. Якщо помилка виявлена до граничних строків подання звітності, то Реєстр відправляється з позначкою «Звітна нова», що передбачено формою Реєстру. Якщо до перевірки податковими органами помилку не буде виправлено, на підприємство буде накладено штраф у розмірі від 5 до 10 нмдг (від 85 до 170 грн.), від 10 до 15 нмдг (від 170 до 255 грн.) — за повторні порушення впродовж року (ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Підготовлено експертами системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді