Чи потрібно виписувати податкову накладну на суму помилково отриманих коштів

Стаття-подарунок від системи «Експертус Головбух» 
Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Підприємству помилково було зараховано на поточний рахунок кошти, які воно буде повертати. Чи потрібно виписувати податкову накладну в такій ситуації? Вебінари для бухгалтерів 2025

РІШЕННЯ

Правила складання податкових накладних визначено в статті 201 Податкового кодексу України (ПК).

Згідно з пунктом 201.7 ПК податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Отже, аби виписати податкову накладну, потрібно, щоб відбулося постачання товарів (послуг).

Нагадаємо, що згідно з підпунктом 14.1.191 ПК постачанням товарів вважається будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у т. ч. продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду. А до постачання послуг відносяться операції (пп. 14.1.185 ПК):

що не є операціями постачання товарів;

з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи;

з надання майнових прав стосовно об’єктів права інтелектуальної власності;

з надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Отже, у разі постачання товарів та послуг передбачається передача прав власності на товари (послуги) згідно з договорами. Якщо кошти, що надійшли, не мають статусу авансу і не передбачається передача прав власності на товари (послуги), то вони не підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ і однозначно на суму таких коштів податкову накладну виписувати не потрібно.

Також нагадаємо, що помилково зараховані кошти необхідно повернути в установлені строки.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді