А ви пишете колегам о 23:00?

Віддалена робота змусила користуватися месенджерами навіть тих бухгалтерів, які раніше працювали без них. І тут виникає запитання: як організувати онлайн-спілкування і не зіпсувати відносини в колективі? Тримайте 7 правил ділового спілкування в месенджерах.

ТЕТЯНА ПЕТРЕНКО, експерт із бізнес-етикету, Київ


Швидка і не надто офіційна комунікація часто відбувається у телеграмі, вайбері чи скайпі. Одна може трапитися так, що ваші послання у месенджері можуть здатися співрозмовникові недоречними або дратівливими. Уникнути незручних ситуацій допоможуть 7 правил цифрового етикету.

10 повідомлень замість одного

Ділове листування має бути лаконічним і зрозумілим. Що менше вживатимете фраз, які не несуть смислового навантаження, то ліпше. Особливо якщо відправляєте їх окремими рваними повідомленнями: «Привіт усім!», «Як пройшли вихідні?», «Сподіваюся, готові розпочати роботу», «У мене є важливе запитання», «Вірю, що кожен із вас зможе проявити себе» тощо.

Довгі тексти

Надсилати у месенджерах занадто довгі, ґрунтовні й дуже серйозні повідомлення — теж не найкраща ідея. Доручення можна роздати у чатах, написати звіти. Але більш доречно застосовувати для такої вагомої інформації електронну пошту — її статус вищий. Одержувачі поставляться до листа уважніше, аніж до повідомлення у месенджері. Із цього правила є виняток. Якщо ви заздалегідь домовитеся працювати через скайп, саботувати доручення працівники точно не стануть.

А ви пишете колегам о 23:00?

Голосові повідомлення

Записувати голосові повідомлення швидше, аніж набирати. Але слухати їх довше, ніж кинути оком на текст. Та й не завжди є така можливість: немає навушників, забагато людей навколо тощо. Тому, перш ніж вибрати — текстове повідомлення чи аудіо, поміркуйте, чий час і зручність зараз у пріоритеті — ваші чи одержувача.

Пам’ятайте також, що голосове повідомлення менш структуроване. В усному мовленні ми часто вживаємо слова-паразити, відволікаємося від теми, замовкаємо, коли замислюємося. Тому такий спосіб зв’язку доречний лише тоді, коли погодили його заздалегідь.

Зменшувальні форми слів

Якщо для вас звично вітатися з колегами формулою «ДД!» замість «Добрий день!», пам’ятайте, що таке не всі оцінять. Для деяких людей скорочення важливих слів — «СПС» замість «Спасибі» або «Блск» замість «Будь ласка» — образливі. Мовляв, я намагався, допомагав, а мені у відповідь навіть не спромоглися «спасибі» нормально написати, знецінили мою допомогу.

Зменшувальні форми — «привітик», «звітик», «грошики», «договірчик» —непрофесійні та багатьох дратують.

Неробочі питання в робочих чатах

Мета ділового листування — не розважити співрозмовника, а обмінятися інформацією з робочих питань. Тому для жартів і мемів краще створіть у месенджері окрему групу. За бажання колеги вимкнуть у ній звук повідомлень, щоб не відволікатися від справ.

А ви пишете колегам о 23:00?

Почуття гумору, уявлення про політкоректність і такт у всіх різні. Коли публікуєте у робочій групі жарт, мем або карикатуру, поміркуйте, чи не зачеплять вони колег, чи не стануть причиною конфлікту.

Велика кількість картинок і смайликів у діловому листуванні теж недоречна. Хоча час від часу їх можна використовувати. Наприклад, щоб розрядити обстановку, надати тексту більш людяного і живого характеру.

Автозаміна

Перечитуйте повідомлення, перш ніж відправляти. Іноді автозаміна додає тексту «перчинки», якої ви не планували. Добре, якщо вийде просто смішно, а не образливо.

Час листування

Етикет рекомендує вирішувати ділові питання у межах робочого дня. Повідомлення у месенджері після 18:00 чи 19:00 виправдані у двох випадках: якщо спеціально про це домовилися або якщо питання екстрене і з’ясувати його треба негайно.

У ситуації форс-мажору більш логічно зв’язатися зі співрозмовником телефоном, а не вайбером. Так більше шансів отримати відповідь одразу, а не чекати, поки адресат побачить повідомлення.

А ви пишете колегам о 23:00?

Як писати у чат, щоб колеги не саботували ваші прохання ✍


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді