Загубили трудову книжку: як підтвердити стаж
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Право на пенсію за віком мають громадяни, які досягли пенсійного віку та набули необхідний страховий стаж (Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV).
Страховий стаж — це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески. Із 1 січня 2004 року дані про сплату внесків відображаються в системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду.
Тож, якщо Ви розпочали свою трудову діяльність після цього часу, і втратили свою трудову книжку, така ситуація не є критичною — вся інформація уже є в Пенсійному фонді і не потребує підтвердження.
Що ж робити, якщо втратили трудову книжку із записами про періоди роботи до 1 січня 2004 року?
До 1 січня 2004 року основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. За відсутності трудової книжки, а також у випадках, коли у трудовій відсутні необхідні записи, для підтвердження стажу приймають:
довідки з підприємства (правонаступника), архівних установ із обов’язковим посиланням на первинні документи;
виписки з наказів;
особові рахунки та відомості на видачу заробітної плати;
дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб;
трудові договори і угоди;
інші документи, що містять відомості про періоди роботи.
У випадку, коли документи про трудову діяльність не збереглись, стаж можливо підтвердити на підставі показань не менше, ніж 2-х свідків. Вони повинні знати заявника по спільній роботі на одному підприємстві і мати документи про власну роботу за період щодо якого вони свідчать.
За інформацією ПФУ у Вінницькій області