Відкориговано ряд бухгалтерських положень

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Затверджено зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку

Затверджено зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку.

1. В П(С)БО 8 «Нематеріальні активи»: нарахування амортизації нематеріальних активів здійснюється протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс).

2. Інструкцію про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій доповнено кореспонденцією рахунків:

  • до рахунку 37 «Розрахунки з різними дебіторами» — за дебетом рахунку 37 «Розрахунки з різними дебіторами» з кредитом рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам»;
  • до рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам» — за кредитом рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам» з дебетом рахунку 37 «Розрахунки з різними дебіторами».

Виплати за невідпрацьований час, що не підлягають накопиченню, дозволено відображати на субрахунку 949 «Інші витрати операційної діяльності».

3. В П(С)БО 7 «Основні засоби» — терміни корисного використання основних засобів для нарахування амортизації також встановлюються розпорядчим актом підприємства.

4. У Положенні про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій підприємств державного, комунального секторів економіки і господарських організацій, які володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, запропоновано використовувати рахунок 44 «Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)» замість 976 «Списання необоротних активів» при відображенні безкоштовної передачі майна.

За дебетом субрахунку 443 «Прибуток, використаний у звітному періоді» і кредитом рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам» відображається сума нарахованої працівникам винагороди, допомоги, премії тощо, яка обчислена відповідно до законодавства, установчих і розпорядчих документів з прибутку попереднього звітного кварталу (року) відповідно до фінансового плану.

Операція щодо направлення частини чистого прибутку на матеріальне заохочення відображається кореспонденцією за дебетом рахунку 443 «Прибуток, використаний у звітному періоді» та кредитом рахунку 66 «Розрахунки за виплатами працівникам» на суму нарахованої працівникам винагороди, допомоги, премії тощо, розраховану відповідно до законодавства, установчих і розпорядчих документів з прибутку попереднього звітного періоду згідно з фінпланом.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
37

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791366

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25449

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6150

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50546

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді