Відповідальність до ФОП за несплату єдиного внеску у 2025 році

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі сплати ЄСВ, до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом про ЄСВ та Кодексу України про адміністративні правопорушення

Відповідальність до ФОП за несплату єдиного внеску у 2025 році

Платниками єдиного внеску є фізичні особи — підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, крім електронних резидентів (е-резидентів) (п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VІ; далі — Закон про ЄСВ).

Фізичні особи — підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів), сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абз. 3 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ). Тобто граничний термін сплати єдиного внеску для таких платників — 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним, святковим або неробочим днем (п. 6 розд. ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449; далі — Інструкція № 449).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону ПРО ЄСВ).

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період:

  • до 01 січня 2015 року, накладають штраф у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум;
  • починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум (пп. 2 п. 2 розд. VІІ Інструкції № 449).

На суму недоїмки нараховують пеню з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої Законом про ЄСВ, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (ч. 10 та 13 ст. 25 Закону про ЄСВ).

Крім того, несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, зокрема, фізичними особами — підприємцями у сумі:

  • що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 грн), тягне за собою накладення штрафу від сорока до вісімдесяти нмдг (від 680 до 1 360 грн);
  • понад трьохсот нмдг (понад 5 100 грн) тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста двадцяти нмдг (від 1 360 грн до 2 040 грн).

Повторне за рік вчинення таких дій — тягне за собою накладення штрафу від ста п’ятдесяти до трьохсот нмдг ( від 2 550 грн до 5 100 грн).

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6161

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3358

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54477

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2026 році: ставки, строки сплати, пільги

ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору з минулого 2025 року. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
3827

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді