Умову про випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається, недопустимо встановлювати в односторонньому порядку
Умову про випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається, недопустимо встановлювати в односторонньому порядку.
Тому про це має бути застережено в наказі/розпорядженні про прийняття на роботу, і така умова буде вважатися законною, якщо її:
- внесено до письмово оформленого трудового договору і повторено у наказі про прийняття на роботу;
- зазначено в заяві про прийняття на роботу і повторено в наказі про прийняття на роботу;
- немає в заяві про прийняття на роботу, але внесено до наказу про прийняття на роботу, з яким працівник ознайомлений під розписку до початку роботи або після початку роботи (при цьому він не заперечував проти внесення в наказ такої умови).
Коли строк випробування закінчився, а працівник продовжує працювати, то він вважається таким, що витримав випробування, і наступне розірвання трудового договору допускається лише на загальних підставах.
Якщо протягом строку випробування встановлено невідповідність працівника роботі, власник протягом цього строку вправі розірвати трудовий договір.
Розірвання трудового договору з цих підстав може бути оскаржене працівником у порядку, встановленому для розгляду трудових спорів у питаннях звільнення.
Мінсоцполітики нагадує, що таке розірвання трудового договору віднесене до звільнення з ініціативи власника і не допускається щодо окремих категорій найманих працівників
Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді