До Порядку використання коштів, вивільнених від оподаткування у зв’язку з наданням відповідно до пунктів 15, 17–19 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України пільг з податку на прибуток підприємств, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.2011 №299, внесено зміни
До Порядку використання коштів, вивільнених від оподаткування у зв’язку з наданням відповідно до пунктів 15, 17–19 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України пільг з податку на прибуток підприємств, затвердженого постановою Кабміну від 28.02.2011 №299, внесено зміни. Зокрема:
1. Вивільнені кошти спрямовуються платником податку на створення чи переоснащення матеріально-технічної бази, збільшення обсягу виробництва (надання послуг), впровадження новітніх технологій та/або повернення кредитів (у т. ч. отриманих до дня набрання чинності Податковим кодексом України), використаних на зазначені цілі, та сплату процентів за ними. При цьому, якщо платникові податку для погашення такого кредиту та сплати процентів за ним надано кредит (кредити) рефінансування, враховуються лише ті суми, що сплачуються за кредитом (кредитами) рефінансування.
2. Форму звіту про використання вивільнених коштів тепер затверджує Мінфін (а не Державна податкова служба).
3. У разі невикористання платником податку сум вивільнених коштів протягом 1095 днів з дати закінчення періоду (раніше — станом на 1 квітня року), за результатами якого він залишив такі кошти у своєму розпорядженні, платник податку збільшує податкові зобов’язання з податку на прибуток на суму залишку за результатами податкового періоду, в якому закінчується граничний строк використання вивільнених коштів, та сплачує пеню, нараховану відповідно до Податкового кодексу України.
Такі самі норми внесено і до Порядку цільового використання коштів, отриманих від провадження діяльності з видобування та використання газу (метану) вугільних родовищ і вивільнених у зв’язку з наданням пільги з податку на прибуток підприємств (постанова Кабміну від 21.07.2010 №600)
Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді