Оформлення держреєстраторами податкових накладних

ДПС України роз’яснила, що відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, надаються державними реєстраторами, які до 01.07.2013 є посадовими особами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення або районних, районних в містах Києві та Севастополі державних адміністраціях

ДПС України роз’яснила, що відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (далі — ЄДР), надаються державними реєстраторами, які до 01.07.2013 є посадовими особами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення або районних, районних в містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Починаючи з 01.01.2013, плата за одержання інформації з державних реєстрів спрямовується до спеціального фонду державного бюджету, одержувачем платежів є Укрдержреєстр.

При цьому розмір плати за одержання відомостей з ЄДР визначено з урахуванням податку на додану вартість.

Таким чином, фактично державні реєстратори виконують функції Укрдержреєстру з формування відомостей з ЄДР та передачі їх юридичним та фізичним особам, тобто вони здійснюють представницьку функцію Укрдержреєстру із взаємодії з юридичними та фізичними особами.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум ПДВ, які належать до податкового кредиту (п. 201.10 Податкового кодексу України).

Для того, щоб державні реєстратори мали можливість виписувати податкові накладні споживачам послуг за одержання відомостей з ЄДР, Укрдержреєстр має юридично визначити таку представницьку діяльність державних реєстраторів, внести зміни до відповідних нормативно-правових актів та делегувати їм право виписки податкових накладних.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15237

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8215

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65758

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
70

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1548

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді