Електронний трудовий договір: Раді рекомендують прийняти за основу законопроєкт

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроєкт, який вносить зміни до Кодексу законів про працю України щодо електронного документообігу при працевлаштуванні

Електронний трудовий договір: Раді рекомендують прийняти за основу законопроєкт

11 листопада 2025 року Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів чергове засідання у режимі відеоконференції.

При обговоренні положень проєкту Закону України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо електронного документообігу при працевлаштуванні» від 22.10.2025 № 14141 члени Комітету прийняли рішення рекомендувати ВРУ прийняти його за основу.

Законопроєкт передбачає внесення змін до статті 24 Кодексу законів про працю України. Пропонують передбачити, що при укладенні трудового договору у вигляді електронного документа, ідентифікацію (посвідчення) особи працівника здійснюють шляхом підписання трудового договору кваліфікованим або удосконаленим електронним підписом, а сторони можуть домовитися про створення, пересилання і зберігання даних такої особи та документів з питань трудових відносин між роботодавцем та працівником за їх згодою з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII.

Мета законопроєкту — створити правові умови для укладення трудових договорів у електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису без необхідності фізичного подання документів, що посвідчують особу.

Одночасно передбачається приведення національного законодавства у відповідність до стандартів Європейського Союзу у сфері цифрових послуг. Впровадження електронного працевлаштування матиме особливо позитивний ефект в умовах воєнного стану, коли значна частина економічно активного населення перебуває за межами постійного місця проживання. Усунення вимоги фізичної присутності для подання документів, що посвідчують особу, забезпечить реалізацію конституційного права на працю для всіх категорій громадян та сприятиме відновленню економічної активності на звільнених територіях.

За результатами розгляду проєктів законів «Про внесення змін до статті 233 Кодексу законів про працю України щодо забезпечення права застосування необмеженого строку звернення працівника до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати» від 20.08.2025 № 13664 та «Про внесення змін до статті 233 Кодексу законів про працю України щодо забезпечення права працівника на необмежений строк звернення до суду з позовом про стягнення невиплачених сум» від 29.08.2025 № 13664-1 Комітет прийняв рішення рекомендувати ВРУ включити до порядку денного сесії зазначені законопроєкти та за наслідками розгляду в першому читанні відхилити. Водночас члени Комітету підтримали підготовлену Комітетом редакцію доопрацьованого законопроєкту та рекомендували ВРУ прийняти доопрацьований проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 233 Кодексу законів про працю України» за основу.

Як оцінити збитки від війни особистим господарствам — ФОПам

Метою законопроєкту є:

  • усунення правової невизначеності та забезпечення узгодженості із Конституцією України;

  • приведення трудового законодавства у відповідність до міжнародних стандартів;

  • гарантування соціальної справедливості шляхом недопущення втрати працівником права на захист лише з формальних підстав пропуску строку.

Законопроєктом пропонується вилучити з частини другої статті 233 КЗпП положення щодо тримісячного строку для звернення з позовами про виплату сум при звільненні. Також пропонують встановити, що у разі невиплати заробітної плати та інших виплат, належних працівникові, він має право звернутися до суду в річний строк з дня одержання ним письмового повідомлення про суми, нараховані та виплачені йому при звільненні, незалежно від факту їх нарахування, з позовом про стягнення невиплачених сум з роботодавця, його правонаступника чи іншого суб’єкта, на якого законом покладений обов’язок здійснити такі виплати.

Також Комітет створить робочі групи з доопрацювання до другого читання проєктів Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення безперервності страхового стажу особи, поновленої на роботі після незаконного звільнення» від 04.09.2024 № 11488-1 та «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо підтвердження страхового стажу» від 31.10.2025 № 13705-д.

За інформацією ВРУ

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма № 1-ОПП: зразок заповнення

Облік платника податку в ДПС вимагає від нього подати про себе актуальну інформацію, наприклад, про зміну головного бухгалтера. У такому разі знадобиться форма 1-ОПП. Коли подавати таку форму, алгоритм її заповнення та зразок форми 1-ОПП при зміні бухгалтера — у консультації
155397

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі — податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання — у цьому огляді
23096

Великі платники податків: нові критерії та вимоги у 2025 році

Що означає бути великим для цілей оподаткування? Що змінюється у підприємства після набуття статусу великого платника податків і куди тоді подається звітність? Розглянемо ці та інші питання у огляді
21030

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді