Підстави для проведення фактичної перевірки

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Фактичну перевірку здійснюють без попередження платника податків

Підстави для проведення фактичної перевірки

Фактичною вважають перевірку, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Таку перевірку здійснює контролюючий орган щодо:

  • дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки,
  • порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій,
  • ведення касових операцій,
  • наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів,
  • дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками / найманими особами (пп. 75.1.3 Податкового кодексу України; ПК).

Функції контролюючих органів визначили статтею 19-1 ПК.

Розрахунок зарплати, звітність, перевірки

Фактичну перевірку можуть проводити на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом. Його копію вручають платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

у разі коли за результатами перевірок інших платників виявили факти, які свідчать про можливі порушення платником законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладений на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

за наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником законодавства, контроль за яким покладений на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладений на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;

неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

за наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;

у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у підпункті 75.1.3 ПК;

за наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації (п. 80.2 ПК).

Строки проведення фактичної перевірки встановили статтею 82 ПК, а Порядок оформлення результатів фактичної перевірки — статтею 86 ПК.

За інформацією ДПС у Львівській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові перевірки 2025: кого, коли і за що перевіряє ДПС

До перевірки краще підготуватися заздалегідь. У консультації — особливості податкових перевірок у 2025 році, рекомендації для платників податків, план перевірок ДПС 2025, а також про ситуацію з податковими перевірками під час воєнного стану, сплату штрафів, пені та можливе звільнення від такої сплати
66284

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
29746

Правила поведінки платників податків під час виїзної перевірки

Будь-яка перевірка — стрес для працівників підприємства. Важливо морально до неї підготуватися, знати свої права та, якщо можливо, убезпечитися від проблем, які можуть виникнути після перевірки
3205

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді