«Реформа» обов’язкових реквізитів в актах виконаних робіт: як змінився проєкт № 14023
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Йдеться про проєкт Закону «Про внесення зміни до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо спрощення оформлення первинних документів з надання послуг» від 08.09.2025 № 14023.
Головна ідея законопроєкту — дозволити компаніям у договорі погоджувати простіший порядок оформлення первинних документів.
Під час доопрацювання законопроєкту:
поширили його положення не лише на послуги, а й на роботи та оренду;
прибрали прив'язку до необхідності оплати;
уточнили винятки та зафіксували, що зміни не впливають на відображення операції у бухгалтерському обліку.
Народний депутат Ніна Южаніна вважає законопроєкт «популістичним».
Вона застерігає, що якщо підходити бездумно — проблеми будуть і для бізнесу, і для податкової, і для судів.
Робота в умовах відключень світла
Нардеп звернула увагу, що проєкт зазнав 100% змін.
Усі «красиві обіцянки» про спрощення, дерегуляцію та скасування реквізитів — зникли.
Єдине, що залишилося з усього задуму — це можливість замовника не ставити підпис і ПІБ у акті або іншому документі, що фіксує факт надання послуг.
На думку нардепа, «тепер фактично маємо «провалля» в регулюванні — що робити далі, як підтверджувати факт отримання послуг, як це працюватиме для витрат, для контролю — відповідей немає. І от зараз — повний «тупик»:
логіка первинних документів зруйнована,
податкові ризики — навпаки зростають,
бізнес і бухгалтери не розуміють, як працювати,
податкова — отримає чергову хвилю спорів і блокувань».
Тож, слідкуємо за подальшою долею законопроєкту.
За інформацією Данила Гетманцева
За інформацією Ніни Южаніної
