Як відобразити мікрогрант на бізнес у додатку 4ДФ

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Суми мікрогрантів, отримані ФОП з бюджетів та фондів, відображають у податковому розрахунку з ознакою доходу «157»

Як відобразити мікрогрант на бізнес у додатку 4ДФ

Порядок надання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу передбачили постановою КМУ від 21.06.2022 № 738. Цей Порядок визначає умови, критерії та механізм надання безповоротної державної допомоги фізичним особам і суб’єктам господарювання у формі мікрогрантів.

Отримувачами мікрогрантів можуть бути суб’єкти мікро- та малого підприємництва — фізичні особи — підприємці або юридичні особи, крім підприємств державного і комунального секторів. Метою надання мікрогрантів є сприяння зайнятості населення та створенню або розвитку власного бізнесу.

Фінансування мікрогрантів здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та державного бюджету, у тому числі коштів спеціального фонду підтримки малого і середнього бізнесу. Головним розпорядником бюджетних коштів є Мінекономіки, а розпорядником коштів Фонду — Державний центр зайнятості.

Оскільки дохід у вигляді мікрогранту не пов’язаний безпосередньо з результатами господарської діяльності фізичної особи — підприємця, він оподатковується за загальними правилами, встановленими для фізосіб, незалежно від обраної системи оподаткування. Водночас Податковий кодекс України передбачив перелік доходів, які не включають до загального оподатковуваного доходу.

ФОП із найманими працівниками: як нараховувати зарплату

До таких доходів належать, зокрема, суми державної та соціальної допомоги, що надають з бюджетів та державних фондів відповідно до актів КМУ. Тому, якщо мікрогрант надається на умовах, визначених урядовими актами, і фінансується виключно з бюджету та/або Фонду, його не включають до загального оподатковуваного доходу фізичної особи.

Особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати до контролюючих органів податковий розрахунок щодо нарахованих фізичним особам доходів і сум утриманих податків. Такий розрахунок подається лише у разі фактичного нарахування або виплати доходів у звітному періоді.

Суми державної допомоги, у тому числі мікрогрантів, отримані фізичними особами — підприємцями з бюджетів та фондів, відображаються податковими агентами у податковому розрахунку з ознакою доходу «157».

За інформацією ДПС у Тернопільській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4756

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393040

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді