Єдиний податок 4 групи: чи сплачувати податок за землі без зареєстрованого права оренди?

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням норм земельного законодавства

Єдиний податок 4 групи: чи сплачувати податок за землі без зареєстрованого права оренди?

Якщо єдинник 4 групи передає земельні ділянки сільгосппризначення або земель водного фонду в користування іншому суб’єкту господарювання, зокрема, єдиннику 4 групи, неплатнику єдиного податку 4 групи або фізособі та здійснює держреєстрацію передачі права користування такими земельними ділянками, то такі земельні ділянки є об’єктом оподаткування єдиним податком 4 групи для суб’єкта господарювання, якому передали такі земельні ділянки.

Разом з тим, у разі переходу права власності або права користування на земельну ділянку, віднесену до сільськогосподарських угідь, від одного власника (користувача) до іншого власника (користувача) упродовж календарного року та за умови держреєстрації такого права відповідно до законодавства, податкові зобов’язання щодо такої земельної ділянки визначаються для попереднього власника (користувача) за період з 1 січня такого календарного року до початку місяця, в якому припинилося право власності (користування) на таку земельну ділянку, і для нового власника (користувача) — починаючи з місяця, в якому він набув право власності або право користування на таку земельну ділянку, та враховуютьу складі загального мінімального податкового зобов’язання кожного з таких власників (користувачів).

Об’єктом оподаткування для єдинників 4 групи є площа сільгоспугідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди (абз. 1 п. 292-1.1 Податкового кодексу України; ПК).

Об’єктом оподаткування єдиним податком 4 групи є, зокрема, земельні ділянки, отримані на умовах оренди, суборенди, емфітевзісу .

Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону (ч. 5 ст. 6 Закону України «Про оренду землі»  від 06.10.1998 № 161-XIV).

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125, 126 Земельному кодексу України).

Права власності, користування земельною ділянкою оформлюють відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV; далі  — Закон № 1952).

Державній реєстрації прав підлягають, зокрема, права оренди (суборенди) земельної ділянки (абз. 7 п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону  № 1952).

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Платник єдиного податку група 2: умови перебування

Для ФОП група 2 досить вигідна через фіксовану величину податку, яка не залежить від обсягу доходу. Єдиний податок група 2 — які умови перебування на ній, що дозволено і заборонено, та новий ліміт групи — у консультації
462546

Спрощена система оподаткування: переваги та недоліки

Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування — це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
128960

Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування: зразок заповнення

Якими можуть бути причини відмови від спрощеної системи оподаткування, у які терміни таку відмову можна зробити, якою є форма заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та як її заповнити – у консультації
20332

Єдиний податок: ставки, групи, ліміти, звітність і сплата для ФОП

Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2026–2027 роках, про єдиний податок в умовах воєнного стану, хто може перебувати на кожній з цих груп та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
327627

Штраф за несвоєчасну сплату єдиного податку

Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді
108221

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді