ФОП-єдинник припинив діяльність після анулювання реєстрації: чи можна повторно обрати спрощенку

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці роз’яснюють, що при позбавленні статусу платника єдиного податку ФОП не може в поточному році знову обрати спрощену систему. Це можливо лише у наступному році, але після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення ДПС

ФОП-єдинник припинив діяльність після анулювання реєстрації: чи можна повторно обрати спрощенку

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої — третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 — 298.1.4 Податкового кодексу України (ПК).

Якщо контролюючий орган при проведенні перевірок виявляє порушення платником єдиного податку першої — третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV ПК, реєстрацію платника єдиного податку першої – третьої груп анулюють за рішенням такого органу. Його приймають на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання (СГ) має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом (п. 299.11 ПК).

Контролюючий орган приймає рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку у разі недотримання ним вимог пункту 299.11 ПК.

Фізичну особу — підприємця позбавляють статусу підприємця з дати внесення до ЄДР запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою (ч. 9 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV).

ФОП: реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

Отже, ФОП, якому в поточному році за рішенням контролюючого органу анулювали реєстрацію платника єдиного податку (першої — третьої групи) та позбавили статусу підприємця, у разі його повторної реєстрації СГ:

  • у поточному році — не може обрати спрощену систему оподаткування;
  • у наступному році — зможе обрати спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації платника єдиного податку.

За інформацією ДПС у Чернівецькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2026 році: ставки, строки сплати, пільги

ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору з минулого 2025 року. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
3830

Спрощена система оподаткування: переваги та недоліки

Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування — це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
128990

Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування: зразок заповнення

Якими можуть бути причини відмови від спрощеної системи оподаткування, у які терміни таку відмову можна зробити, якою є форма заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та як її заповнити – у консультації
20345

Єдиний податок: ставки, групи, ліміти, звітність і сплата для ФОП

Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2026–2027 роках, про єдиний податок в умовах воєнного стану, хто може перебувати на кожній з цих груп та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
327667

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді