КВЕД у заяві ФОП на єдиний податок: порядок заповнення

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування ФОП-єдинник має право зазначати лише ті КВЕД, які дозволені для спрощенки. Окремі види діяльності в межах одного коду, які є забороненими для єдиного податку, ФОП до заяви не додає

КВЕД у заяві ФОП на єдиний податок: порядок заповнення

Фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України (ПК), та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу XIV ПК (п. 291.3 ПК).

Види діяльності, які не дають права ФОП бути платниками єдиного податку визначили нормами підпункту 291.5.1 ПК.

Щоб обрати або перейти на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання (СГ) подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (абз. 1 пп. 298.1.1 ПК).

Форму заяви затвердив Мінфін наказом від 16.07.2019 № 308.

Єдиний податок: групи, умови, ставки та відповідальність

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування СГ зазначає обрані види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010 (пп. 5 п. 298.3 ПК).

Класифікацію видів економічної діяльності затвердив Держспоживстандарту наказом від 11.10.2010 № 457.

Код виду діяльності не створює прав чи обов'язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обов'язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності — це припущення, а не доказ (абз. 8 розд. 1 КВЕД ДК 009:2010).

Таким чином, якщо код виду діяльності за КВЕД ДК 009:2010 передбачає кілька видів господарської діяльності, в тому числі ті, які не дають права на застосування спрощеної системи, то ФОП-єдинник у заяві зазначає перелік видів діяльності, які віднесено до відповідного коду, крім видів господарської діяльності, на які встановили заборону.

Підстави для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб'єкта господарювання, як платника єдиного податку, визначили пунктом 299.6 ПК.

Такими підставами є виключно невідповідність такого СГ вимогам, встановленим статтею 291 ПК:

  • наявність у СГ, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника, непогашених податкових зобов'язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
  • недотримання таким СГ вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 ПК.

Джерело: ДПС у Запорізькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2026 році: ставки, строки сплати, пільги

ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору з минулого 2025 року. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
3827

Спрощена система оподаткування: переваги та недоліки

Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування — це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
128985

Заява про відмову від спрощеної системи оподаткування: зразок заповнення

Якими можуть бути причини відмови від спрощеної системи оподаткування, у які терміни таку відмову можна зробити, якою є форма заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та як її заповнити – у консультації
20340

Єдиний податок: ставки, групи, ліміти, звітність і сплата для ФОП

Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2026–2027 роках, про єдиний податок в умовах воєнного стану, хто може перебувати на кожній з цих груп та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
327658

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді