Прострочили кілька форм № 20-ОПП: скільки штрафів нарахує ДПС
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.
Заяву про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі — Заява № 20-ОПП), визначено у додатку 10 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (далі — Порядок № 1588).
При цьому відокремлені підрозділи юридичної особи подають інформацію про об’єкти оподаткування, що знаходяться на їх балансі. Юридична особа інформує про всі об’єкти оподаткування крім тих, відомості щодо яких надані до відповідних контролюючих органів відокремленими підрозділами такої юридичної особи (п. 8.2 Порядку № 1588).
Заяву № 20-ОПП подають протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 Порядку № 1588).
За неподання або несвоєчасне подання заяв і документів для взяття на облік чи внесення змін до облікових даних передбачений штраф (п. 117.1 Податкового кодексу України):
- 340 грн — для самозайнятих осіб;
- 1 020 грн — для юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів.
Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності
Такі самі штрафи застосовують, зокрема, якщо документи подали з помилками, не в повному обсязі або не надали відомості про осіб, відповідальних за бухоблік та/або складання податкової звітності.
Якщо порушення не усунули або повторили протягом року після застосування штрафу, його розмір становитиме:
- 680 грн — для самозайнятих осіб;
- 2 040 грн — для юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів.
Отже, платник зобов’язаний подавати Заяву № 20-ОПП кожного разу після реєстрації, створення чи відкриття нових об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
У разі виявлення порушень строків подання кількох Заяв № 20-ОПП, у тому числі під час документальної перевірки, накладається штраф по кожному такому факту у розмірах, встановлених пункт 117.1 ПК.
Джерело: ДПС у Вінницькій області
