ПДВ з 0 євро на міжнародні посилки: Раді рекомендували ухвалити закони

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
ПДВ на покупки через іноземні маркетплейси пропонують одразу включати у ціну товару. Нові правила мають запрацювати не раніше липня 2027 року

ПДВ з 0 євро на міжнародні посилки: Раді рекомендували ухвалити закони

6 жовтня Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Парламенту прийняти у другому читанні та в цілому пакет законопроєктів щодо оподаткування міжнародних поштових та експрес-відправлень.

Йдеться про проєкти Законів:

  • від 09.09.2026 № 16051-1 — про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування ПДВ операцій з дистанційного продажу товарів;
  • від 31.07.2026 № 15460 — про внесення змін до Митного кодексу України щодо особливостей здійснення митних формальностей щодо таких товарів.

Документи взаємопов’язані та є умовою макрофінансової підтримки ЄС. Своєчасне ухвалення реформи наближає Україну до отримання близько 4 млрд євро міжнародної фінансової підтримки для потреб державного бюджету.

Дізнайтеся скільки часу має платник ПДВ, щоб розблокувати РК

Що зміниться:

  • вводять спеціальні правила оподаткування дистанційного продажу товарів через маркетплейси, якщо їхня сумарна фактурна вартість не перевищує 150 євро;
  • ПДВ на імпорт товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях застосовуватимуть з 0 євро;
  • обов’язок нараховувати та сплачувати ПДВ до бюджету покладатиметься на маркетплейс (підприємство електронного інтерфейсу). Якщо маркетплейс – нерезидент, він має призначити посередника  в Україні, який солідарно відповідатиме за розрахунки з бюджетом. Дозволяється визначати декількох посередників;
  • ПДВ (20%) автоматично включатимуть у ціну товару під час придбання на платформі маркетплейсу. Сам процес отримання посилки не зміниться;
  • передбачають можливість звільнення від оподаткування ПДВ товарів для цілей безпеки і оборони, в тому числі шляхом повернення сплаченого ПДВ фізичній особі, яка придбала такі товари згідно з правилами дистанційного продажу товарів;
  • зберігається звільнення від ПДВ для некомерційних посилок вартістю до 45 євро;
  • зберігається звільнення від ПДВ товарів у несупроводжуваному багажі до 150 євро (особисті речі або товари, які людина переправляє через митний кордон окремо від себе, тобто без особистої присутності поруч із вантажем);
  • нові норми мають набрати чинності не раніше липня 2027 року.

Народний депутат Ярослав Железняк вважає, що нові правила не запрацюють навіть у 2028 році.

Очікується, що нова модель забезпечуватиме близько 10 млрд грн додаткових надходжень щорічно.

Джерело: Мінфін, Ярослав Железняк

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13247

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані 2026

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
24534

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
951872

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35052

Показники D та P: як використовувати, щоб уникнути блокування ПН / РК

Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити
496

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді