Розстрочення та відстрочення податкового боргу: мінімальний і максимальний строки
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Платник може звернутися до податкової за місцем свого обліку або за місцем обліку грошового зобов’язання чи податкового боргу із заявою про його розстрочення або відстрочення.
Для розстрочення необхідно надати:
- докази обставин, які свідчать про загрозу виникнення або накопичення податкового боргу;
- економічне обґрунтування можливості його погашення.
Для відстрочення додатково підтверджують обставини непереборної сили, що спричинили загрозу виникнення або накопичення боргу.
До заяви додають:
- економічне обґрунтування, яке містить інформацію про відповідні обставини та їх підтвердження;
- аналіз фінансового стану;
- графік погашення та розрахунки прогнозних доходів, що гарантують виконання цього графіка.
Банк проведень: облік штрафів, пені, неустойки
Заяву та необхідні документи можна подати в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету (меню «Листування з ДПС»). Для цього обираються:
- регіон та орган ДПС,
- тип документа «Заява (клопотання)»,
- тематика «Інші питання, що належать до компетенції ДПС».
Після цього завантажують заяву та економічне обґрунтування у форматі PDF.
Розстрочення або відстрочення вважається наданим після прийняття податковою відповідного рішення та укладення договору з платником.
Розстрочені суми погашаються рівними частинами, починаючи з місяця, що настає за місяцем прийняття рішення. Відстрочені суми погашаються відповідно до визначеного договором графіка. За користування розстроченням або відстроченням нараховуються проценти у розмірі 120% річних облікової ставки НБУ, що діяла на день прийняття рішення.
Чинними нормативними актами мінімальний строк розстрочення податкового боргу становить два календарні місяці, а відстрочення — один календарний місяць. Максимальний строк законодавством не визначений.
Джерело: ДПС в Івано-Франківській області
