Мінекономрозвитку пропонує вводити тимчасове ввізне мито на легкові автомобілі з ЄС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мінекономрозвитку запропонує Кабінету міністрів ухвалити порядок застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів (код УКТЗЕД 8703) походженням з Європейського Союзу відповідно до положень статті 44 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Метою використання зазначеного механізму спеціальних заходів є підтримка вітчизняної галузі легкового автомобілебудування внаслідок поступового зниження ставок ввізного мита на легкові автомобілі походженням з ЄС (на більшість видів протягом 10 років з 10% до 0%). Зокрема це може відбуватися шляхом тимчасового підвищення ставок ввізного мита (не більше ніж до рівня 10%, але не вище ставки ввізного мита (пільгової), що діяла у 2015 році) на легкові автомобілі походженням з ЄС. Механізм жодним чином не може спричинити блокування імпорту легкових автомобілів з ЄС.

Спеціальні заходи можуть бути  застосовані виключно за наявності всіх умов:

  • у разі якщо сукупний обсяг імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з ЄС протягом року досягає 45 тис. одиниць, а його питома вага у споживанні на внутрішньому ринку становить понад 20 відсотків (20 відсотків на другий рік дії Угоди про асоціацію з поступовим збільшенням до 25 відсотків); та
  • якщо сукупний обсяг імпорту легкових автомобілів походженням з ЄС в Україну протягом останнього 12 місячного періоду, перевищить граничний обсяг усіх первинних реєстрацій легкових автомобілів в Україні за той самий період; та
  • при цьому заподіюється значна шкода національній промисловості, що виробляє подібний товар.

Обсяг імпорту в Україну автомобілів, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 8703, походженням з країн ЄС склав у 2015 році – 38,9 тис. штук, а за 9 місяців 2016 року – 30,6 тис. штук.

Таким чином, якщо у вересні 2017 року, наприклад, кількість імпортованих в Україну легкових автомобілів досягне 45 тис. одиниць і при цьому будуть дотримані інші вимоги, після консультацій зі стороною ЄС Україна матиме можливість підняти ставку ввізного мита до 10% виключно на період до кінця 2017 року.

При цьому, оскільки відповідно до графіку України ставка ввізного мита на легкові автомобілі (нові, з об'ємом двигуна понад 1500 см 3, але не більш як 2200 см 3) походженням з ЄС у 2017 році становитиме 8,2%, спеціальне мито не може перевищувати 1,8% відповідно.

Механізм застосування спеціальних заходів може бути застосований протягом періоду від 2 до 15 років дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (не застосовувався протягом першого року).

Повноваження по ухваленню рішень щодо застосування спеціальних заходів покладаються на Міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі, як орган, що здійснює оперативне державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Імпорт товарів: бухгалтерський облік

Імпорт товарів в Україні має свої особливості в бухгалтерському обліку. Додаються облік міжнародних розрахунків, облік митних платежів, облік курсових різниць. Основні правила бухгалтерського обліку таких операцій та приклади проводок при імпорті товарів — у консультації
176917

Інвойс: зразок

Особи, які провадять зовнішньоекономічну діяльність, щодня мають справу з інвойсом. Мінфін визнає його первинним документом. А податківці вимагають додатково складати до інвойсу акт виконаних робіт, податкову накладну чи рахунок-фактуру. Чия позиція в пріоритеті та що робити на практиці? Усе пояснить експерт
72721

Митна декларація: зразок заповнення, види, терміни

Митна декларація — це однин із документів, який використовують в обліку податкового кредиту з ПДВ. В огляді про те, якою буває митна декларація, як її заповнювати, що про митні декларації треба знати бухгалтеру
168011

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді