Якщо постачальник — платник ПДВ на дату отримання авансів за одним договором визнав податкові зобов’язання і надалі такі аванси зараховують в оплату товарів/послуг за іншими договорами, постачальник зменшує податкові зобов’язання
Якщо постачальник — платник ПДВ на дату отримання авансів за одним договором визнав податкові зобов’язання і надалі такі аванси зараховують в оплату товарів/послуг за іншими договорами, постачальник зменшує податкові зобов’язання.
Для цього на дату підписання документів про залік авансів постачальник складає розрахунки коригування до податкових накладних, складених на дату отримання авансів.
У Єдиному реєстрі податкових накладних такі розрахунки коригування реєструє покупець. Зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування є для постачальника підставою зменшити податкові зобов’язання, а для покупця — податковий кредит.
Якщо за іншими договорами поставлено товари/послуги і на дату поставки («першої події») постачальник склав та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну, за фактом зарахування авансів постачальник не складає податкових накладних.
Якщо ж на дату підписання документа про залік авансів товари/послуги не поставлені, на цю дату постачальник визначає податкові зобов’язання і складає податкові накладні на аванси («перша подія»). Такі податкові накладні, зареєстровані постачальником у ЄРПН, є для покупця підставою для податкового кредиту.
Лист ДФС від 06.06.2017 № 493/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
Шукаєте ІПК з потрібного питання? Дізнайтеся, як знайти індивідуальні податкові консультації та стежити за новими ІПК в «Експертус Головбух»
Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
ЗЕД — це популярна абревіатура, яка охоплює господарські операції зовнішньоекономічної діяльності. Вони досить специфічні і включають не тільки сам експорт-імпорт, але й облік реалізації та купівлі/продажу іноземної валюти. У цій консультації розповімо про зовнішньоекономічну діяльність в Україні, коли треба отримувати ліцензію, які граничні строки розрахунків у ЗЕД, а також про оподаткування ЗЕД і відповідальність за порушення
Бухгалтерська довідка допоможе оформити розрахунок, виправити помилку в обліку або підтвердити господарську операцію. Пояснимо, коли її складати та які реквізити зазначити. Скачайте бланк бухгалтерської довідки та готові зразки заповнення