Аванс за одним договором зараховуємо в оплату за іншим — коригування ПДВ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Якщо постачальник — платник ПДВ на дату отримання авансів за одним договором визнав податкові зобов’язання і надалі такі аванси зараховують в оплату товарів/послуг за іншими договорами, постачальник зменшує податкові зобов’язання

Якщо постачальник — платник ПДВ на дату отримання авансів за одним договором визнав податкові зобов’язання і надалі такі аванси зараховують в оплату товарів/послуг за іншими договорами, постачальник зменшує податкові зобов’язання.

Для цього на дату підписання документів про залік авансів постачальник складає розрахунки коригування до податкових накладних, складених на дату отримання авансів.

У Єдиному реєстрі податкових накладних такі розрахунки коригування реєструє покупець. Зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування є для постачальника підставою зменшити податкові зобов’язання, а для покупця — податковий кредит.

Якщо за іншими договорами поставлено товари/послуги і на дату поставки («першої події») постачальник склав та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну, за фактом зарахування авансів постачальник не складає податкових накладних.

Якщо ж на дату підписання документа про залік авансів товари/послуги не поставлені, на цю дату постачальник визначає податкові зобов’язання і складає податкові накладні на аванси («перша подія»). Такі податкові накладні, зареєстровані постачальником у ЄРПН, є для покупця підставою для податкового кредиту.

Лист ДФС від 06.06.2017 № 493/6/99-99-15-03-02-15/ІПК 

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image81

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
135369

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
470014

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204666

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
243631

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді