Товарно-транспортні накладні: ризики при оформленні

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Безтоварні операції з нереальними перевізниками — одна з найпоширеніших схем ухилення від оподаткування. Тому, товарно-транспортні накладні (ТТН), їх оформлення, перевізники та замовники є об’єктом особливої уваги контролюючих органів.

Товарно транспортна накладна БЛАНК скачать

Відпрацювання ризикових контрагентів, фінансово-господарських операції з зазначеними контрагентами, щодо умов перевезення, пунктів навантаження та пунктів доставки, водіїв, які здійснювали перевезення та самих власників транспортних засобів здійснюється за допомогою Єдиного  реєстру податкових накладних, ІТС «Податковий блок»,  АІС «Митниця» та  іншими наявними базами даних.

Значним кроком вперед у дослідженні операцій з перевезення є співпраця з Регіональним сервісним центром в місті Києві Міністерства внутрішніх справ України. Саме завдяки чому стало можливим оперативно отримувати інформацію про власників  транспортних засобів та причепів. 

Так, при перевірці ТТН одного із великих сільськогосподарських платників - власників авто, визначених за допомогою АС «АРМ НАІС ДАІ», направлено понад 100 запитів.

Отриманні відповіді  від власників транспортних засобів та причепів вражають:

  • автомобілі належать власнику, який транспортні послуги з перевезення сільськогосподарських культур не надавав та не співпрацював з автоперевізником зазначеним у ТТН, більш того не має відповідної водійської категорії і кваліфікації;
  • надання за довіреністю в користування третім особам тентових причепів, якими неможливо здійснити перевезення СГ культур;
  • неможливість здійснення перевезення 25 тонн сільськогосподарських культур легковим причепом;
  • надання в оренду напівпричепа третім особам;
  • передача транспортних засобів по довіреності, подальша доля яких невідома.

Інформація надана власниками  про відсутність взаємовідносин, а також про те, що власник не передавав право користування та сам не користувався зазначеним транспортним засобом слугує належною доказовою базою для визнання операцій з перевезення сільськогосподарських культур не реальними, оскільки, відбувається  документування без фактичного здійснення операцій.

Тож, шановні платники, будьте уважними при заповненні товарно-транспортних накладних та перевіряйте перевізника, послугами якого бажаєте скористатись.

 

За матеріалами ОВПП ДФС

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
40

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791377

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25451

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6152

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді