Розміщуємо металобрухт на власних територіях: чи сплачувати екоподаток

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Ставки екологічного податку

Платниками екологічного податку є суб'єкти господарювання, які здійснюють, зокрема, розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання) (п. 240.1.3 Податкового кодексу України).

Законом України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР (далі — Закон № 187) відходи це:

  • будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання,
  • товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості.

Розміщуємо металобрухт на власних територіях: чи сплачувати екоподаток

В подальшому їх не використовуватимуть за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник має намір або повинен позбутись шляхом утилізації чи видалення.

При цьому норми Закону N 187 не діють на відносини, що виникають при операціях з металобрухтом (ст. 2 Закону України «Про металобрухт» від 05.04.1999 № 619-XIV (далі - Закон N 619-XIV).

Тому суб'єкт господарювання, у якого в процесі діяльності утворився металобрухт не є платником екологічного податку в частині розміщення такого металобрухту на його власних територіях для подальшої реалізації або передачі на утилізацію.

Такий суб’єкт повинен вести бухгалтерський та оперативний облік операцій з металобрухтом, а також подавати статистичну звітність (ст. 11 Закону N 619-XIV).

Лист ДПС від 30.10.2019 № 1101/6/99-00-04-04-03-15/ІПК

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Декларація з рентної плати 2026: хто подає, як заповнити і які строки

Як скласти декларацію з рентної плати у 2026 році, про форму декларації 2026, приклади декларацій з ренти за користування надрами (з видобутком і без видобутку корисних копалин), а також з ренти за використання лісових ресурсів — у консультації
62101

Податкова декларація екологічного податку 2026

Як заповнити декларацію з екологічного податку 2026, яку заяву слід подати до податкової, якщо обсяги викидів парникового газу знаходяться у межах ліміту, строки декларування та інші пов’язані питання — у цьому огляді
107759

Екологічний податок 2026: платники, ставки, приклади розрахунку

Хто має сплачувати екологічний податок, а хто ні, що таке стаціонарні джерела забруднення та як бути з відходами, щоб не сплачувати екологічний податок, як розрахувати екоподаток, які послаблення є у період воєнного стану, а також ставки екологічного податку — в огляді
182646

Генератор на підприємстві: облік

У багатьох населених пунктах України знову є проблеми з електрикою через атаки рф. Щоб організувати безперебійну роботу, підприємства використовують дизель-генератори. Покажемо на прикладах, як облікувати генератори, та пояснимо, чи сплачувати екологічний податок за спалювання в генераторі дизельного палива
20605

Як обчислити екологічний податок за котел

Якщо користуєтеся автономною системою опалювання, маєте платити екологічний податок за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами - на цьому наполягають податківці. Експерт пояснив: хто платить екоподаток, чи потрібен дозвіл на «брудні» викиди та як визначити обсяг викидів за відсутності дозволу
6843

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді