Робоча ситуація дня: Нарахування земельного податку при придбанні частини будівлі

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Юридична особа придбала частину нежилого приміщення, власником якого було державне підприємство. Земля під будівлею та прибудинкова територія не виділена в натурі, не визначена частка для користування, не приватизована, а договору оренди землі з КМДА не укладено. Чи потрібно сплачувати ренту або земельний податок за користування землею під цією будівлею та прибудинковою територією?

ПРОБЛЕМА

Юридична особа придбала частину нежилого приміщення, власником якого було державне підприємство. Земля під будівлею та прибудинкова територія не виділена в натурі, не визначена частка для користування, не приватизована, а договору оренди землі з КМДА не укладено. Чи потрібно сплачувати ренту або земельний податок за користування землею під цією будівлею та прибудинковою територією?

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

РІШЕННЯ

Насамперед зазначимо, що відповідно до статті 731 Цивільного кодексу України за договором ренти одна сторона (одержувач ренти) передає другій стороні (платникові ренти) у власність майно, а платник ренти натомість зобов’язується періодично виплачувати одержувачеві ренту у формі певної грошової суми або в іншій формі. Отже, у цьому випадку про ренту не йдеться, а тільки про плату за землю.

Відповідно до підпункту 14.1.147 Податкового кодексу України плата за землю ― це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Більше про земельний податок і набуття права власності на земельну ділянку читайте в експертно-правовій системі «Експертус Податки».


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22174

Продаж корпоративних прав 2025

Бізнесом володіють через корпоративні права. Контроль, дивіденди, управління — це те, що вони забезпечують. Однак від них вирішили позбутися. Як оподатковується продаж корпоративних прав? На яких рахунках відображаються корпоративні права? Особливості продажу в учасників ТОВ, повідомлення про зміни у кінцевих бенефіціарах, юридичне оформлення та інвестиційний прибуток у фізосіб. Про все це — у консультації
51066

Консалтингові послуги: документальне оформлення, облік, оподаткування

Порада у веденні бізнесу може йти на вагу золота. Радитися доводиться з різних питань: юридичних, податкових, бухгалтерських, маркетингових, управлінських і не тільки. Як відкрити бізнес, як оптимізувати податки, як забезпечити збут товару, як документально все оформити. Без ефективного вирішення цих питань бізнес швидко може зійти нанівець. Про консалтингові послуги в Україні розповімо у консультації
21312

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді