Вводиться механізм подання громадянами звернень в електронній формі, а також такий новий інструмент звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування, як електронна петиція.
В електронному зверненні, як і в паперовому, мають зазначатися ПІБ, місце проживання громадянина, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Також зазначається електронна адреса, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або дані про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при цьому не вимагається.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Електронна петиція, у свою чергу, надсилається через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, що збирає підписи на її підтримку.
Така петиція має містити суть звернення, ПІБ її автора, його електронну адресу. На веб-сайті відповідного органу або громадського об’єднання обов’язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.
Електронна петиція до Президента/Парламенту/Уряду України розглядається за умови збору на її підтримку не менше 25 000 підписів громадян протягом не більше трьох місяців із дня її оприлюднення.
Петиція розглядається невідкладно, але не пізніше 10 робочих днів із дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.
Закон у цілому діятиме через три місяці з дня опублікування.