Нацбанк розробив проєкт Положення про додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг та пропонує обговорити нові вимоги до договорів між банками та їх клієнтами, які мають забезпечити належне розкриття інформації про послуги.
Головна мета нових вимог — споживач зобов’язаний чітко усвідомлювати зміст договору, свої права та зобов’язання за ним. Відповідно договір має містити повну та зрозумілу інформацію про послугу, основні характеристики, порядок унесення змін до тарифів, перелік додаткових послуг, права клієнта та зобов’язання, а також наслідки невиконання умов договору.
Звернення громадян до НБУ свідчать, що є декілька основних проблем у договорах між банками та клієнтами:
- замовчування прав клієнта, наприклад, можливості відстрочки платежу, відмови від послуги, можливості розірвання договору, внесення змін до нього;
- нерозкриття належним чином наслідків невиконання умов договору;
- визначення фінансовими установами на власний розсуд, яку інформацію про послугу надавати, а яку замовчувати.
Нові вимоги мають на меті виправити такі проблеми.
Також НБУ визначив перелік недобросовісних умов, які заборонять включати до договорів.