ДПС вказала на особливості формування податкового кредиту власником автомобіля у разі проведення його ремонту за рахунок страхових виплат від страхової компанії

Калькулятор ПДВ
Операції з надання послуг страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на провадження страхової діяльності та надання пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та агентів, не є об’єктом оподаткування ПДВ (пп.196.1.3 Податкового кодексу України; далі — ПК).
Виплата страховою компанією страхових платежів не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Водночас послуги з ремонту автомобіля є об’єктом оподаткування ПДВ. Тож особа, яка виконує ремонт автомобіля, на дату, що сталася раніше (отримання страхового платежу в рахунок оплати вартості ремонту автомобіля або фактичного надання послуг по ремонту автомобіля):
- визначає податкові зобов’язання з ПДВ за договірною вартістю ремонту;
- складає та реєструє в ЄРПН податкову накладну за такою операцією (пп. «б» п. 185.1 ПК).
Власник автомобіля при отриманні послуг з ремонту автомобіля, оплату за які здійснює страхова компанія:
- відносить до податкового кредиту суму ПДВ за такою операцією (на підставі складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної);
- в тому ж звітному періоді визначає податкові зобов’язання на підставі пункту198.5 ПК, оскільки платіж за ремонт автомобіля сплатив не він, а страхова компанія.
За інформацією ДПС в Житомирській області
Убезпечте себе від штрафів — правильно нараховуйте компенсувальні компенсуючі зобов’язання у зведених податкових накладних
Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити