⚡️ Як виплачувати лікарняні за електронними листками непрацездатності
Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.
У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.
На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формують е-лікарняні, кожен наступний з яких створюють як продовження першого та разом складають один страховий випадок.
Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати. При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.
Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, ПФУ оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг — відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.
Зокрема, додали інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.
Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.
Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер — «номер випадку непрацездатності».
Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта, порушення ним режиму лікування, а також щодо причини непрацездатності, зокрема, встановленої Фондом соцстраху (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).
За інформацією Фонду соцстраху
Коли минув граничний строк подання звітності з ПДФО та ЄСВ, помилки виправляйте за допомогою Розрахунку типу «Уточнюючий». Як це зробити правильно — розповімо та покажемо на конкретних робочих ситуаціях.