Під час воєнного стану бізнес можна вести на підставі декларацій про госпдіяльність

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

На час воєнного стану можна провадити господарську діяльність без отримання дозволів, інших документів дозвільного характеру, ліцензій на підставі декларації про провадження господарської діяльності

Декларації слід подавати до Мінекономіки, а суб’єктам господарювання, які провадять охоронну діяльність, — до МВС. Утім, уряд визначив види господарської діяльності, на які не поширюється ця спрощена процедура ведення діяльності.

Оформлення декларації

У декларації зазначають:

1) відомості про суб’єкта господарювання:

Для юрособи

· Організаційно-правову форму

· повне і скорочене найменування (за наявності)

· код ЄДРПОУ

· місцезнаходження

Для ФОПа

· Прізвище, ім’я, по батькові (за наявності)

· реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності)

· номер паспорта громадянина України та місце проживання

2) відомості про фактичну адресу/адреси провадження господарської діяльності;

3) назву виду господарської діяльності, який провадять;

4) назву дозвільного документа / дозвільних документів, на заміну якого/яких на період воєнного стану подали декларацію.

Окрім того, в декларації ставлять відмітку про те, що ознайомилися та зобов’язалися виконувати вимоги законодавства, які встановлюють вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отримання документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подали декларацію.

Подання декларації

Суб’єкти господарювання подають декларацію незалежно від задекларованого/зареєстрованого місцезнаходження / місця проживання, місця провадження господарської діяльності в електронній або паперовій формі — за вибором:

в електронній формічерез Єдиний державний вебпортал електронних послуг, зокрема через мобільний додаток «Дія»
паперовій формічерез центр надання адміністративних послуг, особисто, через уповноважену особу або поштою

Коли воєнний стан скасують, суб’єкти господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, у разі відсутності відповідних дозвільних документів невідкладно, але не пізніше ніж за один місяць мають звернутися до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів, щоб отримати ці документи в порядку, строки та на умовах, що передбачає законодавство, без зупинення/припинення діяльності.

Перебіг строків

На період воєнного стану зупиняють перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, що визначає законодавство. Строки дії чинних строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжують на період воєнного стану.

Повідомлення про набуття права на провадження діяльності

Мінекономіки у період воєнного стану, а також протягом одного тижня з дня його скасування щодня повідомляє шляхом перенаправлення отриманих декларацій відповідним органам ліцензування, дозвільний орган:

· про суб’єктів господарювання, які набули право провадити господарську діяльність на підставі декларації;

· види господарської діяльності, які вони провадять;

· їх місцезнаходження.

Постанова КМУ від 18.03.2022 № 314


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18108

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22386

Ліцензія на зберігання пального 2025: як отримати

Кому потрібна ліцензія на зберігання пального, скільки за неї доведеться заплатити і які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, який бухгалтерський облік таких ліцензій — розбираємо
110270

Ліцензія на алкоголь 2025: вартість, документи, відповідальність

Кому потрібні ліцензії на оптову та роздрібну торгівлю алкоголем, скільки за них треба платити та які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, бланки заяв та порядки їхнього заповнення, бухгалтерський облік таких ліцензій — у статті
88534

Ліцензія на будівництво: коли необхідна

Ліцензування будівельної діяльності вже давно скасовано та триває процес заміни на сертифікацію. Про колишні будівельні ліцензії, сертифікацію та що відбувається у регулюванні цієї сфери — в огляді
23343

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді