СПЕЦПРОЄКТ. Робота та підтримка бізнесу в умовах війни
Причиною фактичної перевірки може стати наявність у податківців інформації отриманої від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства. Це можуть бути порушення, пов'язані з:
- розрахунками за товари (послуги) через РРО (ПРРО);
- веденням касових операцій;
- наявністю патентів, ліцензій;
- виробництвом та обігом підакцизних товарів;
- необґрунтованим завищенням цін на товари першої необхідності.
Крім того, перевірку може ініціювати покупець чи споживач, який вирішив поскаржитися на платника податків.
Також Закон № 2120 вніс зміни до підстав для проведення фактичних перевірок у частині забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів. Встановлено обов’язок суб’єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері продажу товарів, громадського харчування та послуг, приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари чи надані послуги. Така вимога стосується платників, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення більше 25 тис. осіб.
Серед важливих новацій – зміни до п.12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Згідно цих змін суб'єкти господарювання повинні вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку.
Порядок та форма обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників єдиного податку (ЄП), встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів, які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті). Це можуть бути документи щодо:
- інвентаризації товарних запасів;
- отримання товарів від інших суб’єктів господарювання;
- внутрішнього переміщення товарів.
Тобто первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надають посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки. Якщо під час фактичної перевірки не надасте документи про облік товарів, що знаходяться у місці продажу, за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Податківці звертають увагу, що вимоги щодо обліку товарів та запасів не поширюються на ФОП, які є платниками ЄП та не зареєстровані платниками ПДВ. Крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
З часу скасування мораторію на проведення фактичних перевірок ревізорами податкового відомства проведено 67 таких перевірок. За результатами яких застосовано 1,2 млн гривень штрафних санкцій, з них 0,5 млн гривень уже сплачено до бюджету.
Також за результатами проведення обстежень торгівельних об’єктів перевіряльники виявили 51 суб’єкт господарювання у яких відсутні розрахунки через банківські термінали. Крім того на гарячу лінію звернулись 12 громадян з повідомленнями щодо фактів відмови розрахунків через РРО та POS – термінали.
За інформацією ГУ ДПС у Чернівецькій області
Боротьба триває, і наш обов'язок щодня на максимум працювати в тилу. Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила. Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до Головбух, Головбух Агро, Головбух Медицина, а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух». Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Будьмо на зв’язку щодня!