В Україні створений новий Фонд соціального страхування

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Відповідно до прийнятого у грудні 2014 року Верховною Радою Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» передбачено об’єднання двох фондів соціального страхування — Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань

В Україні створений новий Фонд соціального страхування. Відповідно до прийнятого у грудні 2014 року Верховною Радою Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» передбачено об’єднання двох фондів соціального страхування — Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Сторони соціального діалогу, а це представники держави, роботодавців та профспілок, протягом двох місяців роботи погодили модель об’єднання цих Фондів, а також подальшу роботу єдиного Фонду соціального страхування України. 3 квітня, відбулось перше установче засідання Правління Фонду, на якому був затверджений Статут Фонду, обрано Голову Правління та директора Виконавчої дирекції Фонду.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Головою Правління Фонду одноголосно був обраний представник від сторони роботодавців — заступник Голови Ради Федерації роботодавців України, народний депутат 3,6, та 7 скликань Шевчук Олег Борисович. Голова Правління Фонду матиме два заступника. Ними стали - заступник Голови Федерації професійних спілок України Саєнко Володимир Володимирович та заступник Міністра соціальної політики України Ярошенко Валерій Станіславович.

Директором виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України був обраний Баженков Євген Володимирович.

На думку новообраного Голови Правління Олега Шевчука ключовим завданням новостворюваного Фонду буде істотне скорочення адміністративних витрат із одночасним покращенням якості обслуговування. «Ми розуміємо, що процес об’єднання структур двох фондів не буде простим. Можуть бути певні проблеми із якістю надання послуг соціального захисту. Саме тому, перед Правлінням та виконавчою дирекцією сьогодні ставиться дуже важливе завдання — провести оптимізацію адміністративних структур якомога швидко та ефективно, максимально безболісно для застрахованих осіб", — сказав Олег Шевчук.

Олег Шевчук також наголосив, що керівництво Фонду, його майбутні працівники мають чітко усвідомлювати, що відтепер усі процеси щодо прийняття рішень, особливо з фінансових питань, будуть максимально прозорими та публічними. «Будь-які прояви корупційних дій можна нівелювати виключно через публічні механізми. Саме для цього при виконавчій дирекції Фонду буде створено Громадську раду», — підкреслив Голова Правління Фонду.

У свою чергу директор виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Євген Баженков запевнив, що усі рішення будуть прийматися консенсусом, внаслідок грунтовних консультацій зі сторонами соціального діалогу. «Я свідомий того, що просто не буде. Як показує практика, погодження у тристоронньому форматі — не буває легким. Але сьогодні у держави, роботодавців та профспілок є розуміння необхідності розвитку Фонду, його перспективи. Ми будемо приймати усі рішення консенсусом, але при цьому, ключовим принципом вирішення кадрових питань буде рівень професіоналізму кандидатів», — зазначив Євген Баженков.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image42

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет України 2026 року: мінімалка, прожитковий мінімум і ключові зміни

15 вересня 2025 року Уряд затвердив проєкт Держбюджету на наступний 2026 рік. Законопроєкт зареєстрували за № 14000. Остаточний варіант бюджету має бути затверджений до 20 листопада. На які показники спирається Держбюджет та що очікує українців в умовах воєнного стану — розбираємо
414

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204322

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді