Роботодавці, у яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, самостійно реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів (ст. 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів» від 21.03.1991 № 875-XII). Реєстрація роботодавців проводиться безоплатно.
Згідно з Порядком реєстрації підприємств та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженим постановою КМУ від 31.01.2007 № 70 (далі — Порядок № 70), суб’єкти господарювання, у штаті яких вісім і більше найманих працівників, повинні зареєструватися у Фонді соціального захисту інвалідів у встановлені строки. Для цього, згідно з пунктом 3 Порядку № 70, роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом):
- заяву про реєстрацію у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів (форму якої затверджено наказом Мінсоцполітики від 14.03.2007 № 98);
- копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи — підприємця, а бюджетні організації — ще й копію довідки про включення їх до реєстру неприбуткових установ, виданої органом державної податкової служби.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Реєстрація відбувається до 1 лютого року, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих.
Роботодавець, у якого змінилася назва чи місцезнаходження юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові чи місце реєстрації проживання фізичної особи — підприємця, подає до відповідного відділення Фонду заяву, копії свідоцтва та довідки протягом десяти робочих днів після державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи чи зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця.
Датою реєстрації роботодавця у відділенні Фонду вважається дата подання ним відповідних документів, а в разі надсилання їх поштою — дата на поштовому штампелі.