Днями у податковій інспекції Дніпровського району головного управління ДФС у м. Києві проведено черговий сеанс телефонного зв’язку на тему «Зміни в оподаткуванні ПДВ з 1 січня 2015 року». Заступник начальника ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві Ліна Вєлєва відповідала на запитання платників податків.
Чи зберігається у 2015 році можливість надання звітності з ПДВ у паперовому вигляді?
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.14 №1621-VII внесено ряд змін до Розділу V «Податок на додану вартість», які наберуть чинності з 1 січня 2015 року.
Пункт 49.4 Податкового кодексу України (ПК) доповнено абзацом другим, у якому для всіх зареєстрованих платників ПДВ визначено обов’язок подання звітності до контролюючого органу виключно в електронному вигляді, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
При цьому подання декларації з ПДВ в паперовому вигляді з 1 січня 2015 року не передбачено.
Які зміни у наступному році чекають платників ПДВ при наданні покупцеві податкової накладної?
Усі податкові накладні з 01.01.15 (незалежно від суми ПДВ в одній податковій накладній) підлягатимуть реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді (відповідні зміни внесено до п.11 підрозд. 2 розд. XX ПК).
Відповідно до змін, внесених до статті 201 ПК, скасовуються податкові накладні на паперових носіях. Зокрема, встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Які умови обов’язкової реєстрації платником ПДВ у наступному році?
Обов’язковій реєстрації платниками ПДВ з 1 січня 2015 року підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн.. без врахування ПДВ.
Як буде відбуватися електронне адміністрування ПДВ?
Із 1 січня 2015 року запроваджується нова система електронного адміністрування ПДВ. Розділ V ПК доповнено статтею 2001, яка забезпечуватиме автоматичний облік в розрізі платників податків:
- сум ПДВ зазначених у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- сум ПДВ сплачених при імпорті товарів;
- сум ПДВ перерахованих платником податків на рахунки системи електронного адміністрування з власного поточного рахунку у вигляді поповнення, а також залишки коштів на цих рахунках;
- сум ПДВ що дають право на виписку податкових накладних.
Чи можлива добровільна реєстрація платників ПДВ з 1 січня 2015 року?
Обов’язковій реєстрації платниками ПДВ з 1 січня 2015 року підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн. без урахування ПДВ.
Обмеження щодо добровільної реєстрації платником ПДВ в ПК відсутні.