Головбух звільнився і його посада вакантна: як заповнити поле «Головний бухгалтер» під час подання податкової звітності

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У разі виникнення змін в облікових даних платника податків щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку, необхідно подати до контролюючого органу реєстраційну заяву та скасувати посилений сертифікат відкритих ключів, що був отриманий на головного бухгалтера

Як заповнюється поле «Головний бухгалтер» під час подання податкової звітності в електронному вигляді, якщо головний бухгалтер звільнився і його посада вакантна?

Відповідно до підпункту «в» пункту 49.3 Податкового кодексу України, податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Розділом IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 № 1588 (у редакції наказу від 22.04.2014 № 462) (далі — Порядок) передбачено, що для взяття на облік платник податків подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП, у якій містяться повні дані платника податків, зокрема, бухгалтера чи іншої особи, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків.

Платники податків — юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати реєстраційну заяву за формою №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу в 10-денний строк із дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків. У разі надходження від державних реєстраторів відомостей про внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо платників податків, а також надходження від платників податків заяв, зокрема за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни», контролюючі органи вносять відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та фіксують зазначені зміни в журналах за формами № 2-ОПП, № 7-ОПП (п. 9.3 розд. IX Порядку).

Відповідно до пункту 7 розділу ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді, зокрема є підтвердження електронного цифрового підпису платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених у статті 3 Закону «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 № 852-IV.

Отже, в разі виникнення змін в облікових даних платника податків щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи (відокремлених підрозділів юридичної особи), такому платнику податків необхідно:

  • подати до контролюючого органу в 10-денний термін із дня виникнення змін у облікових даних платників податків реєстраційну заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського (податкового) обліку;
  • до моменту подання наступної електронної звітності скасувати посилений сертифікат відкритих ключів, що був отриманий на головного бухгалтера, посада якого вакантна. Для скасування сертифіката ключа заявник зобов’язаний подати до АЦСК ІДД Міндоходів або відокремленого пункту реєстрації письмову заяву встановленого зразка, засвідчену його особистим підписом. Якщо заявником є юридична особа, заява засвідчується підписом уповноваженого представника та печаткою юридичної особи.

До призначення нового головного бухгалтера електронні цифрові підписи (ЕЦП) посадових осіб платника податків будуть накладатись у такому порядку:

  • першим — ЕЦП керівника:
  • другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як застосовувати міжнародні договори

Подвійне оподаткування — типова проблема міжнародного бізнесу. Уникнути її можна через міжнародні договори про усунення подвійного оподаткування. Тема стає актуальною, якщо маєте справу з нерезидентами, виплачуєте їм доходи (дивіденди, роялті, проценти, дохід від надання послуг), ведете облік в їхніх представництвах чи дочірніх підприємствах, самі здійснюєте бізнес за кордоном. З якими країнами укладені міжнародні договори та як їх застосовувати ― дізнайтеся в цьому огляді
12030

Код УКТ ЗЕД: як знайти

Щоб отримати код УКТ ЗЕД онлайн, скористайтеся навігатором від системи «Експертус Головбух» — знайдіть свій код товару за УКТ ЗЕД
52410

Додаток ПП до Податкової декларації з податку на прибуток

У Додатку ПП «Інформація про суми податкових пільг» прибутківці розкривають інформацію про суми податкових пільг, якими скористалися. Пояснимо, як обчислити суму податкової пільги, як заповнити новий додаток та які штрафи загрожують за його неподання
34016

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді