Головбух звільнився і його посада вакантна: як заповнити поле «Головний бухгалтер» під час подання податкової звітності

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У разі виникнення змін в облікових даних платника податків щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку, необхідно подати до контролюючого органу реєстраційну заяву та скасувати посилений сертифікат відкритих ключів, що був отриманий на головного бухгалтера

Як заповнюється поле «Головний бухгалтер» під час подання податкової звітності в електронному вигляді, якщо головний бухгалтер звільнився і його посада вакантна?

Відповідно до підпункту «в» пункту 49.3 Податкового кодексу України, податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Розділом IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 № 1588 (у редакції наказу від 22.04.2014 № 462) (далі — Порядок) передбачено, що для взяття на облік платник податків подає до контролюючого органу заяву за формою № 1-ОПП, у якій містяться повні дані платника податків, зокрема, бухгалтера чи іншої особи, на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків.

Платники податків — юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати реєстраційну заяву за формою №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу в 10-денний строк із дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків. У разі надходження від державних реєстраторів відомостей про внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо платників податків, а також надходження від платників податків заяв, зокрема за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни», контролюючі органи вносять відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та фіксують зазначені зміни в журналах за формами № 2-ОПП, № 7-ОПП (п. 9.3 розд. IX Порядку).

Відповідно до пункту 7 розділу ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді, зокрема є підтвердження електронного цифрового підпису платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених у статті 3 Закону «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 № 852-IV.

Отже, в разі виникнення змін в облікових даних платника податків щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи (відокремлених підрозділів юридичної особи), такому платнику податків необхідно:

  • подати до контролюючого органу в 10-денний термін із дня виникнення змін у облікових даних платників податків реєстраційну заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського (податкового) обліку;
  • до моменту подання наступної електронної звітності скасувати посилений сертифікат відкритих ключів, що був отриманий на головного бухгалтера, посада якого вакантна. Для скасування сертифіката ключа заявник зобов’язаний подати до АЦСК ІДД Міндоходів або відокремленого пункту реєстрації письмову заяву встановленого зразка, засвідчену його особистим підписом. Якщо заявником є юридична особа, заява засвідчується підписом уповноваженого представника та печаткою юридичної особи.

До призначення нового головного бухгалтера електронні цифрові підписи (ЕЦП) посадових осіб платника податків будуть накладатись у такому порядку:

  • першим — ЕЦП керівника:
  • другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image23

Статті за темою

Усі статті за темою

Меморіальні ордери в КНП: призначення, оформлення та приклади заповнення

Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
38496

Виправлення помилок в декларації з ПДВ

У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати
144353

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді