Фінансування Збройних сил України за рахунок благодійних пожертвувань шляхом банківських перерахувань передбачено на законодавчому рівні. За перерахування коштів чи надання благодійної допомоги товарами чи основними засобами армії, платник податку на прибуток використовує ті ж правила, що й за надання благодійної допомоги іншим неприбутковим організаціям.
Міністерство оборони України саме і є центральним органом виконавчої влади, юрособою з печаткою, самостійним балансом і рахунками в Державній казначейській службі (ст. 3 Закону № 1934, Положення про Міністерство оборони України, затверджене Указом Президента від 06.04.2011 № 406/2011). Крім того, воно зареєстроване в Реєстрі неприбутківців (код ознаки неприбутковості 0001).
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Це ж стосується й військових частин (таких юросіб, як правило, вносять до Реєстру неприбутківців із кодом ознаки неприбутковості 0002).
Згідно з підпунктом «а» пункту 138.10.6 Податкового кодексу України, суми коштів або вартість товарів, виконаних робіт, наданих послуг, добровільно перераховані (передані) платником податку протягом звітного року до Державного бюджету України або бюджетів місцевого самоврядування, до неприбуткових організацій, визначених у статті 157 цього Кодексу в розмірі, що не перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, включаються до витрат такого платника.
Безоплатна передача придбаних товарів військовим підрозділам Міністерства оборони, Нацгвардії буде розглядатись як така, що не пов’язана з господарською діяльністю платника податку.
Отже, якщо товар придбано з метою безоплатної передачі, тобто на цілі, не пов’язані з господарською діяльністю платника податку, сплачені постачальнику суми ПДВ не відносяться до складу податкового кредиту, а база оподаткування податком на додану вартість відсутня.