Робоча ситуація дня: Підстава для нарахування амортизації новозбудованого об’єкта

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Що є підставою для нарахування амортизації будівлі (ІІ категорія складності): Декларація про готовність об’єкта до експлуатації, зареєстрована у Держархбудконтролі, чи Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, якщо реєстрація декларації відбулась після видачі свідоцтва?

Що є підставою для нарахування амортизації будівлі (ІІ категорія складності): Декларація про готовність об’єкта до експлуатації, зареєстрована у Держархбудконтролі, чи Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, якщо реєстрація декларації відбулась після видачі свідоцтва?

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Частиною 2 статті 331 Цивільного кодексу України визначено три умови виникнення права власності на новостворене нерухоме майно: завершення будівництва, прийняття об’єкта нерухомого майна в експлуатацію та його державна реєстрація.
Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 № 461 (далі — Порядок № 461), прийняття в експлуатацію об’єктів, що належать до I-III категорії складності, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією поданої замовником Декларації про готовність об’єкта до експлуатації (далі — декларація). Декларація є дозвільним документом щодо прийняття об’єкта нерухомого майна в експлуатацію. Документом, який засвідчує право власності на нерухоме майно, є відповідне свідоцтво, зареєстроване в бюро технічної документації. Експлуатація об’єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється (п. 12 Порядку № 461).
Пунктом 10 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561, передбачено, що підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію). Відповідно до підпунктів 145.1.2 та 145.1.9 Податкового кодексу України нарахування амортизації здійснюється підприємством за методом та протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта, що встановлені наказом про облікову політику підприємства при визнанні цього об’єкта активом.
Підставою для нарахування амортизації будівлі ІІ категорії складності є акт її приймання-передачі (введення в експлуатацію), складений після реєстрації декларації відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 № 2806-ІV.
додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заява-розрахунок лікарняних: зразок заповнення

У консультації знайдете алгоритм та зразок заповнення заяви-розрахунку лікарняних, яку тепер треба подавати до ПФУ, а не ФСС. Заява-розрахунок застосовується для оформлення лікарняних і декретних як за електронними, так і паперовими листками непрацездатності. Також згадаємо й повідомлення про виплату коштів, отриманих від ПФУ
205121

Професійна сертифікація за МСФЗ

Чимало українських підприємств почали застосовувати Міжнародні стандарти фінансової звітності, які поки що не є обов’язковими для всіх. Проте Україна йде в Європу, і перехід бізнесу з національних стандартів на МСФЗ — питання часу. І щоб ви не гаяли час, не шукали, як правильно застосувати МСФЗ вперше, з чого має складатися звітність, як змінити облікову політику, — Вища школа Головбуха уже підготувала для вас програму підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація за МСФЗ»
3694

Податкова знижка: як отримати та звітувати

Навчаєтесь самі чи оплачуєте навчання дитини? Сплачуєте іпотеку або страхування життя? Можна повернути частину ПДФО. Розповідаємо, як оформити податкову знижку у 2025 році: умови, приклад, податкова знижка на навчання в декларації
79346

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді