ДПС розглядатиме звернення громадян по-новому

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

З 02.06.2023 запрацювали зміни до Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у ДПС та її територіальних органах. Про основні з них розповідаємо далі

ДПС розглядатиме звернення громадян по-новому

Бухгалтерський облік, оподаткування та трудові відносини під час воєнного стану

Наказ Мінфіну від 02.05.2023 № 226

Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у ДПС та її територіальних органах затвердив Мінфін наказом від 15.06.2020 № 297 (далі — Порядок).

Наказом Мінфіну від 02.05.2023 № 226 до Порядку внесли зміни, якими:

  • привели у відповідність до вимог статті 12 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР (далі — Закон) перелік звернень громадян, до розгляду яких не застосовують положення Порядку;
  • уточнили механізми:
    • приймання, попереднього опрацювання та реєстрації звернень громадян, які надходять до ДПС та її територіальних органів. Зокрема, анонімних звернень, у яких порушені питання не належать до повноважень органів ДПС;
    • опрацювання та надсилання вихідних документів за результатом розгляду звернень громадян;
    • відбору звернень, що не підлягають реєстрації підрозділом з роботи зі зверненнями громадян.
  • визначили, що положення Порядку не застосовують:
    • до заяв і скарг громадян, на порядок розгляду яких згідно зі статтею 12 Закону не поширюють дію Закону, та звернень, що надходять до органів ДПС з держустанови «Урядовий контактний центр» та електронного сервісу «Пульс»;
    • у разі оскарження податкових повідомлень-рішень про визначення суми грошових зобов’язань ФОП або будь-яких інших рішень органів ДПС у відносинах оподаткування, до яких застосовують положення статей 55, 56 розділу II Податкового кодексу України, статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI;
  • окреслили, що:
    • у разі настання обставин непереборної сили попереднє опрацювання та реєстрацію звернень громадян у системі електронного документообігу (далі – СЕД) здійснюють за першої ж нагоди після завершення дії таких обставин;
    • анонімні звернення, у яких порушені питання не належать до повноважень органів ДПС, не пересилають відповідному органу чи посадовій особі, а після здійснення реєстрації в СЕД передають на архівне зберігання підрозділом з роботи зі зверненнями громадян;
    • відповідь на електронне звернення громадянина надсилають на зазначену у зверненні електронну адресу, якщо заявник не висловив бажання отримати її також засобами поштового зв’язку;
    • у разі настання обставин непереборної сили вихідні документи реєструють в СЕД та опрацьовують за першої ж нагоди після завершення дії таких обставин;
    • не підлягають реєстрації аудіофайли, відеофайли, надіслані засобами електронного зв’язку без письмового звернення.

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Індивідуальна податкова консультація: навіщо потрібна, як отримати

Індивідуальна податкова консультація — це ваш порятунок чи проблема? У кожній ситуації своя відповідь на це запитання. Та перш ніж ухвалити рішення подати запит про ІПК, зважте всі «за» і «проти». А ми вам у цьому допоможемо
10651

Клуб білого бізнесу: які переваги статусу учасника

Розглянемо, як функціонує Клуб білого бізнесу. Особливу увагу приділимо перевагам, ризикам та зобов’язанням учасників. Проаналізуємо причини, через які частину підприємств у переліку приховують
2383

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і порядок заповнення

Існує спеціальна обов’язкова заява про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
375837

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді